تلاش همه‌جانبه دشمن برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام اسلامی
کد خبر: 4089788
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

تلاش همه‌جانبه دشمن برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام اسلامی

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و با قدرت رسانه به‌گونه‌ای القا کند که هیچ کاری برای مردم و جامعه انجام نشده است.

نشست هفتگی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، 12 مهرماه در نشست با اعضای این کانون اظهار کرد: اگر حادثه کربلا توسط کاروان بازماندگان تبیین و ترویج نمی‌شد، چه بسا نام و یادی از حادثه کربلا باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین سیدالساجدین بود که دشمنان اهل بیت(ع) را به رسوایی کشید و حادثه‌ عظیمی مثل کربلا هم اگر قرار باشد مسکوت بماند، فراموش می‌شود و البته مهم‌تر از بازگو کردن، تحلیل درست است. اگر تحلیل درستی از عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) نشود، حتی بازگو کردن این تاریخ هم می‌تواند مفید نباشد.

مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد گفت: اگر شمر و یزید زمان ما از مجالس روضه آسیبی نبینند، مجالس روضه فایده‌ای ندارد. امام حسین(ع) فرمودند: «مثلی لا یبایع مثله، فردی مثل من هرگز با مثل یزید بیعت نمی‌کند.» هر کجا امام حسینی‌ها حضور دارند، باید در مقابل یزدی‌ها بایستند.

وی ادامه داد: از فتنه‌هایی که گاهی در زمان کنونی اتفاق می‌افتد، نباید ساده عبور کرد. در هر عصری فتنه و حادثه و مسئله‌ای مؤمنان را به صحنه امتحان دعوت می‌کند. اگر هر روز عاشورا و هر کجا کربلا است، حسینی‌ها و یزیدی‌ها هستند و صحنه‌های عاشورایی هم وجود دارد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و با قدرت رسانه به‌گونه‌ای القا کند که هیچ کاری برای مردم و جامعه انجام نشده است تا جایی که امثال ما هم بر این باور باشیم که وضعیت بسیار اسفناک است. مقایسه همه مشکلات ما با وضعیت مطلوب ما و سایر کشورها وضعیت نسبی است. گاهی دچار اشتباه محاسباتی می‌شویم و در نتیجه نه تنها مشکلی حل نمی‌شود، بلکه بحران‌های دیگری هم اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: فتنه‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که مقداری از واقعیت‌ها با مقداری از باطل اعم از دروغ‌ها و شایعات ممزوج می‌شود و شناخت حق از باطل را سخت می‌کند. التهاب ایجاد می‌شود و مردم نگران می‌شوند. وقتی حجم شایعات زیاد شد، باید حجم تبیین هم افزایش پیدا کند. مرتب باید حق را از باطل جدا کرد و کار تبلیغی در سطح خرد و کلان انجام داد.

مهدوی‌نژاد بیان کرد: در مسائل اخیر سلبریتی‌هایی که با پول و امکانات جمهوری اسلامی بزرگ شدند و به جایی رسید که حرفشان برای مردم اهمیت پیدا کرد، فتنه‌گری کردند. سابقه چنین افرادی مشخص است که در فتنه‌ها چه کردند و بعد هم راحت به زندگی‌شان ادامه دادند و لذا قوه قضاییه باید در این زمینه محکم برخورد کند. همچنین نیروی انتظامی باید قدرت قانونی داشته باشد تا بتواند در برابر اغتشاش‌گران بایستد.

مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد گفت: تحلیل مسائل اجتماعی و فرهنگی قاعده دارد. مذهبی‌ها باید بر اساس مبنا و قاعده عمل کنند تا به نتیجه واحد برسند، ولی گاهی دیده می‌شود تحلیل‌های متناقض ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha