آخرین وضعیت جذب نیروهای قرآنی در آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4089943
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸

آخرین وضعیت جذب نیروهای قرآنی در آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری به تشریح جدیدترین تمهیدات این نهاد در راستای جذب نیروهای قرآنی استان پرداخت.

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح مهرآفرین در استان، گفت: در قالب این طرح، ۵۰ نیروی قرآنی در سال ۹۱ جذب آموزش و پرورش شدند و در سال ۱۴۰۰ نیز با ابلاغ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، ۳۷ نیروی قرآنی دیگر به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شدند.

وی با بیان اینکه از نیروهای قرآنی استان در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و نیز مدارس قرآنی استفاده می‌شود، تصریح کرد: از این چهره‌ها همچنین در داوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان و نیز برپایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآنی دعوت می‌شود.

خدیبی با اشاره به آمار حافظان قرآن کریم در میان قشر فرهنگیان استان، بیان کرد: چهار حافظ کل قرآن، سه فرهنگی حافظ ۲۰ جزء، ۱۵ حافظ ۱۰ جزء و ۶۰ فرهنگی حافظ یک جزء در آموزش و پرورش مشغول کار هستند و در مجموع، ۸۲ فرهنگی استان در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارند که از این ظرفیت برای آموزش حفظ در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، دوره‌های ضمن خدمت و نیز مدارسی که آموزش قرآن دارند، استفاده می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در زمینه داوری مسابقات قرآن آموزش و پرورش تلاش شده تا از ظرفیت قرآنیان درون این نهاد برای داوری و اجرای مسابقات استفاده شود. با این حال از ظرفیت قرآنیان استان به‌ویژه در حوزه علمیه نیز برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استان استفاده می‌شود.

خدیبی با اشاره به اجرای طرح مدارس امین در استان، گفت: سال گذشته، ۸۲ روحانی و امسال ۲۸۶ روحانی طرح امین به بدنه آموزش و پرورش استان افزوده شدند و این به معنای افزایش بیش از سه برابری حضور روحانیون طرح امین در مدارس در سال جاری در مقایسه با سال گذشته است.

وی تأکید کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ستاد همکاری‌های این دو نهاد، مقرر شده است که حوزه علمیه در جهت توانمندسازی نیروها، جلسات دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی و نیز کارگاه‌های تخصصی را برای روحانیون طرح امین برگزار کند. در این کارگاه‌ها، طلاب با تمامی مباحث روانشناختی و جامعه‌شناختی و نیز مسائل ناظر به تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان آشنا می‌شوند.

خدیبی با اشاره به اینکه طلاب طرح امین پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی مراحل مصاحبه و گزینش را طی می‌کنند، تصریح کرد: بر طبق فهرست نهایی طلاب گزینش شده که حوزه علمیه در اختیار آموزش و پرورش قرار داد، جانمایی و اعزام طلاب انجام شد. در سال تحصیلی جدید تا کنون، ۲۱۶ نفر از ۲۸۶ روحانی طرح امین جانمایی شده و در مدارس مختلف استان در مناطق ۱۷گانه مشغول فعالیت هستند و مابقی نیز مراحل پایانی گزینش را طی می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته، از مجموع ۸۲ روحانی طرح امین در مدارس استان، ۱۶ روحانی طرح امین جذب آموزش و پرورش شدند.

انتهای پیام
captcha