ظهور امام زمان(عج) نیازمند آمادگی جامعه از تمام جوانب است
کد خبر: 4089980
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

ظهور امام زمان(عج) نیازمند آمادگی جامعه از تمام جوانب است

یک کارشناس دینی گفت: ظهور امام عصر(عج) در صورتی محقق خواهد شد که جامعه از تمام جنبه‌ها به آمادگی لازم دست یابد.

امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام یوسف مصطفوی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، با اشاره به صفات و ویژگی‌های امام زمان(عج)، عنوان کرد: در روایات و احادیث مشاهده می‌کنیم که ائمه معصوم هر کدام در یک ویژگی زبان‌زد و شاخص بودند؛ به طور مثال امام علی(ع) در عدالت، حضرت فاطمه(س) در عفت و عصمت، امام حسین(ع) در شجاعت، امام باقر(ع) در علم و دانش؛ در حالی‌که بنابر روایات امام زمان(عج) در تمام ویژگی‌ها و صفات امامان پیش از خود، عالم هستند.

وی با اشاره به چندبعدی بودن جنگ‌های امروز و آینده نسل بشریت، افزود: در گذشته و در زمان حیات امامان پیشین جنگ‌ها نظامی و تک‌بعدی بود، اما جنگ‌های امروز و آینده بشریت چندبعدی هستند به طور مثال امروز جنگ سرد، جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ رسانه‌ای و ... در جریان است و این موضوع می‌طلبد تا امت مسلمان در تمام زمینه‌ها آمادگی کسب کنند.

مصطفوی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به صورت چندجانبه آمادگی ظهور داشته باشد، تصریح کرد: در جامعه امروز باید زمینه ظهور امام عصر(عج) به صورت چندجانبه فراهم شود به طوری‌که ما نیازمند تربیت افراد متخصص در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... هستیم تا بتوانیم به زمان ظهور ایشان نزدیک شویم.

این کارشناس دینی با اشاره به فرآیند آماده‌سازی جامعه، بیان کرد: در این روند تربیت افراد و آماده‌سازی ابتدا باید از درون خود افراد آغاز شود زیرا اقشار مختلف جامعه تنها درصورتی می‌توانند نسبت به تربیت سایر افراد اقدام کنند که خود به سطح آمادگی مذکور نائل شده باشند تا این تربیت تمام جامعه به آمادگی کامل برسد.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان با اشاره به آمادگی کل جامعه بشری توسط ملت مسلمان ایران برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: ما در نظامی قرار گرفته‌ایم که می‌خواهیم اصلاح‌گری تمام جامعه را بر عهده بگیریم و این جامعه آماده را نمی‌توانیم با فقدان فضیلت‌های بشری ایجاد کنیم به همین دلیل ابتدا باید به لحاظ درونی به قدرت موردنیاز برسیم و سپس این قدرت را به فضای بیرونی منعکس کنیم تا بتوانیم افراد مستعد را از سراسر جهان به این عرصه جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha