جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4090283
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» در یزد آغاز شد

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» خبر داد و گفت: بخش‌های این جشنواره با توجه به اینکه ویژه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده، در زمینه هنری خواهد بود.

منصوره شاکری، حوزه علمیه یزدمنصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «بانوی هزاره اسلام» خبر داد و اظهار کرد: تاکنون سه دوره از همایش بانوی هزاره اسلام بزرگداشت حضرت خدیجه(س) و به صورت سالانه برگزار شده است که تصمیم گرفته شد از این پس به صورت دو سالانه همزمان با دهم ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا چهارمین دوره این همایش به سال آینده موکول شد ولی امسال در زمان تنفس این رویداد، همایش در بخش دانش‌آموزی برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

شاکری با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با نهادهای ذی‌ ربط برای برگزاری این جشنواره گفت: در همین راستا و به منظور آشنایی نسل جوان و دانش آموزان با شخصیت حضرت خدیجه(س)، برگزاری اردوی دانش آموزان دختر در کانون ولایت تفت برنامه‌ریزی و با حضور بیش از 300 دانش‌آموز دختر اجرایی شد.

این استاد حوزه علمیه یزد بیان کرد: در این اردو سعی شد مطالب در زمینه شناخت هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) ارائه شود که البته 20 مبلغ در بین دانش آموزان به تبیین مطالب پرداختند.

شاکری از اجرای صبحگاه «بانوی صبح» به صورت آزمایشی در ۱۰ مدرسه دخترانه شهر یزد، برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) و پیامبر اکرم(ص)، آماده‌سازی سرود ویژه بزرگداشت حضرت خدیجه به همت دانش آموزان و ... را از دیگر برنامه‌ها برشمرد. 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد از برگزاری اختتامیه بخش دانش آموزی در تاریخ نهم آذر سالجاری همزمان با ولادت باسعادت حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: در این برنامه از برگزیدگان بخش‌های مختلف اعم از کتابخوانی، شعر، خطاطی و ... تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha