تربیت 15 هزار مربی قرآن از سوی بسیج برای آموزش در مساجد + صوت
کد خبر: 4090534
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

تربیت 15 هزار مربی قرآن از سوی بسیج برای آموزش در مساجد + صوت

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در سند اعتلای بسیج مقرر شده است طی پنج سال، 15 هزار مربی قرآن تربیت شوند، گفت: اولین دوره آموزشی آغاز شده و طی آن حدود دو هزار مربی آموزش می‌بینند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی رئیس دارالقرآن بسیج

نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم دارالقرآن‌ سازمان بسیج مستضعفین کشور روز گذشته 16 مهرماه با حضور جمعی از مدیران بسیج در مجتمع یاوران مهدی(عج) شهر قم آغاز به کار کرد و اجرای این دوره به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین، درباره دیگر جزئیات این دوره به خبرنگار ایکنا، گفت: امسال و در ابتدای ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری بر این نکته که مساجد را باید پایگاه قرآن قرار داد، تأکید کردند. برای اینکه بتوانیم مساجد را تبدیل به پایگاه قرآنی کرده و جوانان و نوجوانان را برای یادگیری قرآن جذب کنیم، به نیروی متخصص و مربی که مدیر توانمند قرآنی هم باشد، نیاز داریم.

وی افزود: برای اینکه این نیروها از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج در اختیار مساجد قرار گیرد یک فراخوان برای جذب مربیان حفظ و روخوانی قرآن کریم که حداقل پنج سال سابقه فعالیت در این حوزه داشته باشند، طی ماه‌های گذشته منتشر شد. در این فراخوان حدود 400 نفر اعلام آمادگی کردند.

لیمویی تصریح کرد: حدود شش‌ماه قبل، از این 400 نفر دعوت شد تا در یک دوره آموزشی مجازی حضور یابند. این دوره بیش از دو ماه به طول انجامید و در انتهای آن شرکت‌کنندگان در مصاحبه و آزمون‌های پایانی حضور پیدا کردند. این آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار شد و در نهایت افرادی که ‌توان مدرسی قرآن را داشتند، انتخاب شدند.

رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه از بین 400 نفر دعوت شده به دوره‌های مجازی حدود 160 نفر برای دوره حضوری انتخاب شدند،‌ گفت: این کارگاه‌های آموزشی از روز گذشته در شهر قم آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه این افراد پس از پایان دوره، به عنوان مربی قرآن به آموزش در دو رشته روخوانی و حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان‌ها اقدام خواهند کرد، افزود: مربیان این دوره در سطح مساجد به آموزش قرآن کریم می‌پردازند.

لیمویی اظهار کرد: نگاه ما در این دوره‌ها این است که در کنار آموزش‌های تخصصی حفظ و روخوانی قرآن کریم، به موضوع تربیت مدیر نیز توجه داشته باشیم تا این افراد بتوانند مساجد را از این لحاظ تقویت کنند.

رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی به صورت سالانه برگزار خواهد شد، بیان کرد: مدارک این 160 نفر به امضای مسئولان سازمان بسیج و سازمان دارالقرآن الکریم اعطا خواهد شد. اعطای مدارک نیز منوط به این شده است که هر کدام از این افراد یک دوره 10 نفره تربیت مربی در شهرستان‌ها برگزار کنند، یعنی زمانی مدرک صادر می‌شود که آن دوره تربیت مربی اجرا شده باشد. این موضوع باعث تشکیل یک شبکه دو هزار نفری از سوی همین تعداد در مساجد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه همه افرادی که در این دوره حضور دارند مباحث مربوط به تربیت مربی را گذرانده و مربی قرآن هستند، تصریح کرد: سرفصل‌های استفاده شده در دوره تربیت مدرس نیز ارتقایافته سرفصل‌های دوره تربیت مربی است. به عنوان مثال یکی از سرفصل‌های مورد استفاده «کارگاه روش تحلیلِ تدریس» خواهد بود. اساتید مورد استفاده در این دوره هم صاحبان تألیف و صاحب‌نظر در این حوزه هستند.

لیمویی در پایان با تأکید بر اینکه در طول سال ارتباط با این افراد که شبکه‌ای از نیروهای متخصص دارالقرآن بسیج هستند ادامه می‌یابد، گفت:‌ طبق سند اعتلای بسیج که سال 1400 به امضای مقام معظم رهبری رسید مکلف شده‌ایم تا پنج سال آینده یعنی از 1401 باید 15 هزار مربی قرآن کریم تربیت کنیم. امسال و در اولین دوره حدود دو هزار مربی تربیت خواهد شد.

کد
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
پرویزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - ۱۳:۴۱
0
0
سعید طوسی اعتماد را سر برید
captcha