گسست نسل‌ها مهمترین تهدید برای انقلابهای ایدئولوژیک است
کد خبر: 4092498
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

گسست نسل‌ها مهمترین تهدید برای انقلابهای ایدئولوژیک است

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی مهمترین تهدید انقلابهای ایدئولوژیک را گسست نسلها برشمرد و گفت: کارایی جهاد تبیین این است که مفاهیم و ارزشهای انقلاب را به نسلهای بعد انتقال دهیم.

انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب یکی از کاربردهای جهاد تبیین است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور، امروز، 25 مهر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر ٨۴ درصد بازداشت‌شدگان بین ١۵ تا ٢٢ سال سن داشتند، گفت: در سالهای گذشته شعارها در نقض انقلاب و حاکمیت بود، ولی در اغتشاشات اخیر شعارها در راستای نفی حاکمیت بود، یعنی شعارها از نقض حاکمیت به نفی حاکمیت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور به حضور نسل جوان و نوجوان در ناآرامی‌ها اشاره کرد و گفت: حضور این گروه‌های سنی در اغتشاشات، ضرورت جهاد تبیین را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: تمرکز دشمنان بر ایران در فضای مجازی بود که بعضی گمان کردند با حضور و تسخیر خیابان‌ها می‌توانند بر آن حاکم شوند که در این راستا هرچه در این اغتشاشات علیه حجاب شعار داده شد بر فضای واقعی تأثیری نداشت.

حجت‌الاسلام نصیری‌فرد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جلوی این مسائل گرفته شود باید با جهاد تبیین فاصله بین فضای مجازی و واقعی را از بین برد اظهار کرد: پلیس و نیروهای امنیتی در اتفاقات اخیر جفا دیدند در حالیکه پلیس مظهر اقتدار است و به وظیفه خود عمل می‌کند.

به گفته وی نهادهای فکری پیش از پلیس باید نقش‌آفرینی پررنگ‌تری در این زمینه می‌داشتند که بر این اساس نهادهای فرهنگی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید در جهاد تبیین جدی‌تر ورود می‌کردند، اگر تبیین در نهادهای فرهنگی قبل از پلیس انجام می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های علمی و کاربردی درباره ضرورت‌هایی که در ناآرامی‌های اخیر بهتر باید انجام می‌شد، گفت: اگر فیلم خانم مهسای امینی روز اول پخش می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد و جلوی خیلی از مسائل گرفته می‌شد که این مسئله نشان داد که در کار رسانه‌ای هم عقب ماندیم و دشمن بیشتر کار کرده است.

نصیری‌فرد یادآور شد: کارایی جهاد تبیین این است که مفاهیم و ارزشهای انقلاب را به نسلهای بعد انتقال دهیم و اگر این انجام می‌شد، این رخدادها را شاهد نبودیم.

وی سبک ایرانی ـ اسلامی و جهاد تبیین را از مهمترین موضوعات منویات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را واجب فوری عینی نامیدند که نمونه دیگری ندارد.

نصیری‌فرد مهمترین تهدیدهای انقلابهای ایدئولوژیک را گسست نسلها برشمرد و افزود: مفاهیمی مانند عدالت، ارزشهای دینی، آزادی و استقلال که مبتنی بر معارف و آموزه‌های دینی باشد، از مهمترین موضوعات جهاد تبیین است.

یادآور می‌شود در این نشست با حضور حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و دیگر مسئولان فرهنگی استان، کتاب «مفاهیم، تکنینک‌ها و مهارتهای جهاد تبیین» تألیف حجت‌الاسلام نصیری‌فرد، منتشر شده از سوی نشر معارف دانشگاه‌های کشور رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha