مساجد را مکانی برای ارتباط بهتر با نسل جوان کنیم
کد خبر: 4093876
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

مساجد را مکانی برای ارتباط بهتر با نسل جوان کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با اشاره به کارکردهای مسجد در فرهنگ سنتی ایرانی ـ اسلامی گفت: مسجد می‌‌تواند از وقوع بسیاری از معضلات و مسایل اجتماعی پیشگیری کند و مکانی برای ارتباط بهتر نسل جوان با آموزه‌های دینی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول آبان‌ماه در نشست شورای اقامه نماز این دانشگاه با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام، مسجد محور بوده و در زمان پیامبر اسلام(ص) مکانی برای رسیدگی به مسایل مختلف امت اسلام بوده است، گفت: در فرهنگ سنتی ایرانی ـ اسلامی نیز مسجد کارکردهای مهمی داشته است.

وی اضافه کرد: مسجد می‌‌تواند از وقوع بسیاری از معضلات و مسایل اجتماعی پیشگیری کند و مکانی برای ارتباط بهتر نسل جوان با آموزه‌های دینی باشد.

مقامی با اشاره به راه‌اندازی فرهنگسراهای نهاد در تمام دانشکده‌های دانشگاه، محور اصلی فعالیت این فرهنگسراها را مباحث مرتبط با ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد و افزود: در کنار آن، امامان جماعت می‌کوشند تا با ایجاد فضای  گفت‌وگو با دانشجویان، زمینه‌های تعامل مناسب را فراهم آورند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور روحانیون به عنوان مددکاران اسلامی در جامعه برای راهنمایی مردم به ویژه نسل جوان، راه‌اندازی فرهنگسراهای نهاد رهبری در مجموعه دانشگاه را تلاشی در راستای تحقق این مهم برشمرد.

انتهای پیام
captcha