فکر مبارزه با استعمار و نظام سلطه تعطیل نمی‌شود
کد خبر: 4095008
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

فکر مبارزه با استعمار و نظام سلطه تعطیل نمی‌شود

امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه دشمن دلسوز ما نیست، گفت: فکر مبارزه با استکبار و نظام سلطه تعطیل نمی‌شود و  این مبارزه جزو مبانی اصلی انقلاب است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۶ آبان‌ماه، در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، بیان کرد: ۸ آبان‌ماه در دوران دفاع‌مقدس از روزهای ماندگار است؛ در این روز نوجوان ۱۲ ساله شهید محمد حسین فهمیده به شهادت رسید. ما شهدای نوجوان و دانش‌آموز بسیاری داریم اما در میان آنها یک نفر برجسته شده و برجستگی آن یک بُعد ارزشی است.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی در وصف شهید فهمیده فرمودند که رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزش آن از صدها زبان و قلم ما بزرگ‌ترها بیشتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل یکی از نام‌هایی که تحریم کرده، نام این شهید بزرگوار است، تصریح کرد: حسین فهمیده یک الگو است و دشمن از آن هراس دارد. سرمایه‌گذاری دشمنان و نوکران و جیره مواجب بگیران آنها روی نوجوانان است‌. دشمنان در فضای مجازی و صدها شبکه، شبانه‌روزی با زبان فارسی به طور رایگان برنامه پخش می‌کنند و روایت‌های دروغ را به خورد جوانان می‌دهند و باید این گونه اظهار کرد که دشمن شایعه را می‌سازد و دوستان ساده آن را پخش می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه روز ۸ و ۱۳ آبان‌ماه روز استکبارستیزی است، بیان کرد: این روز برای یادبود سال ۵۷ و دانش‌آموزانی که در حمایت از انقلاب تیرباران شدند و خون آنها مدارس و دانشگاه‌ها را رنگین کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن از دهه هشتادی‌ها می‌ترسد، تشریح کرد: بیشترین شهدای دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی، جوانان و نوجوانان هستند. دشمن سعی می‌کند با دروغ و فریب دهه هشتادی‌ها و به بهانه اعتراض از آنها استفاده ابزاری کند و در این صورت جهاد تبیین بر خانواده، مسجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج واجب است‌.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه نوجوانان آینده‌سازانان جامعه هستند، ادامه داد: پدران و مادران، معلمان و اساتید باید به نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان توجه و اعتماد کنند و با این نسل گفتمان داشته باشند. سطح شورآفرینی و حماسه به جوانان رسیده است. جوانان دهه هشتادی انقلاب و دفاع‌مقدس را ندیده‌اند اما مسائل را با همان اقتدار و روشن‌بینی درک می‌کنند. نوجوانانی که به سمت جوانی می‌روند باید خود را با بصیرت،  اقدام  و تفکر انقلابی آماده کنند.

خطیب نماز جمعه زنجان با تأکید بر اینکه دشمن دلسوز ما نیست، بیان کرد: فکر مبارزه با استکبار و نظام سلطه تعطیل نمی‌شود و این مبارزه جزو مبانی اصلی انقلاب است. دشمنان تنها با جمهوری و اسلام مخالف نیستند، بلکه با ایران مقتدر مشکل دارند. با اینکه ایران مظلوم است اما مقتدر بوده و زیر بار ظلم نمی‌رود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه همه ما زیر چتر جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و جان‌مان می‌سوزد وقتی به کسی آسیبی وارد می‌شود، گفت: کسانی که حادثه تلخ شاه‌چراغ را رقم زدند، جان همه ما را آتش زدند. نباید فراموش کنیم داعش را چه کسی ایجاد کرده است.

انتهای پیام
captcha