طرح ملی «بشری» در مسیر توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا می‌شود
کد خبر: 4096210
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

طرح ملی «بشری» در مسیر توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید با شور و شوق همراه باشد، گفت: طرح ملی «بشری» در راستای توانمندسازی مربیان و مؤسسات قرآنی و جذب قرآن‌آموزان اجرا می‌شود.

کرمانی نژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، مدیران مؤسسات قرآنی وابسته به وزارت ارشاد، امروز ۱۰ آبان‌ماه در نشست با مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن شهید کرم‌وند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در استان کرمان پرداختند.

ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در این جلسه در ابتدا به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت اجرای طرح ملی بشری پرداخت و گفت: دستاورد و عملکرد مؤسسات قرآنی مطلوب نیست و دغدغه‌ ما درگیری آحاد جامعه با موضوعات قرآنی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه همه افراد باید وارد محیط قرآنی شوند و در مؤسسات قرآنی برای همه اقشار باز باشد، گفت: عشق به قرآن در جامعه وجود دارد اما باید شور و شوق و احساس را در فعالیت‌های قرآنی ایجاد کرد. باید دغدغه جامعه را شناخت و عشقی که در جامعه به قرآن وجود دارد را وارد وادی و مسیر درستی کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد بر آموزش صحیح مربیان قرآنی و توانمندی مؤسسات تأكيد کرد و گفت: مربیان و مؤسسات قرآنی باید توانمند شوند و طرح ملی بشری در همین راستا اجرا می‌شود تا جذب قرآن‌آموزان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مربی قرآنی ذوق نداشته باشد نمی‌تواند تأثیرگذار باشد، افزود: طرح بیمه فعالان قرآنی تنها از طریق سامانه حمد و با پالایش انجام می‌شود تا عدالت در این امر اجرا و بیت‌المال رعایت شود.

در این جلسه مدیران مؤسسات به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند که بیمه مربیان قرآنی، بی‌توجهی به مشکلات مؤسسات از سوی مسئولان، نداشتن مکان مناسب برای مؤسسه، ضرورت وجود متولی فعال برای هماهنگی مؤسسات، نبودن طرح مشخص برای عملکرد بهتر در فعالیت‌های قرآنی، ضرورت توجه به مسائل تشویقی در موضوعات قرآنی، مشخص شدن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری، ضرورت فعالیت بیشتر و بهتر اتحادیه، تجهیز مؤسسات و نبودن امکانات از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
captcha