افزایش دسترس‌پذیری پژوهشگران به 170 میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی
کد خبر: 4096274
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

افزایش دسترس‌پذیری پژوهشگران به 170 میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی

رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: با افزوده شدن 10 میلیون منبع جدید به کتابخانه دیجیتال رضوی، دسترس‌پذیری پژوهشگران به 170 میلیون منبع دیجیتال افزایش پیدا کرد.

کتابخانه دیجیتال رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، مهدی کریمی، رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی، توسعه منابع دیجیتال را در راستای دسترسی حداکثری پژوهشگران به تولیدات علمی داخل و خارج کشور مطرح و اظهار کرد: ایجاد زمینه دسترسی به 10 میلیون منبع دیگر از طریق بستر مجازی اقدامی است که با فعالیت کارشناسان کتابخانه دیجتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی هفت ماه از آغاز سال جاری به بار نشست.

کریمی ادامه داد: تأمین منابع جدید از طریق منابع تولیدی سازمان، منابع فرآهم‌آوری شده، مقالات داخلی و خارجی پایگاه‌های اشتراکی و ... بوده و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سال 1390 با ایجاد کتابخانه دیجیتال برای دسترس‌پذیری محققان به منابع از طریق فضای مجازی تلاش کرده و ثمره آن در حال حاضر مجموعه‌ای بالغ بر 170 میلیون منبع دیجیتال است که از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در سراسر کشور ارائه می‌شود.

وی افزود: پژوهشگران در سراسر جهان برای دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود می‌توانند از کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir استفاده کنند و از سامانه‌های موجود در این کتابخانه دیجیتال از قبیل خدمات تحویل مدرک، امانت دیجیتال، ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی و یا کانال‌های ارتباطی سازمان در شبکه‌های اجتماعی  بهره‌مند شوند.

رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: محققان و پژوهشگران بیش از 130 کشور از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در حال حاضر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha