23 هزار معلم در البرز رتبه‌بندی می‌شوند
کد خبر: 4097933
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

23 هزار معلم در البرز رتبه‌بندی می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز گفت: ۲۳ هزار معلم استان البرز مشمول قانون نظام رتبه‌بندی می‌شوند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر خوداظهاری رتبه‌بندی خود را تأیید کرده‌اند.

رتبه بندی معلمان

به گزارش ایکنا از البرز، رحمان درکی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز، امروز، 17 آبان در نشست ستاد استانی هیئت ممیزه رتبه‌بندی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در ۱۵ روز گذشته اقدامات خوبی در راستای رتبه‌بندی معلمان در استان صورت گرفته است، گفت: کار رتبه‌بندی در مناطق و نواحی استان با توجه به بازدیدهای سه‌ ساعته‌ای که صورت گرفته، در حال انجام و پیگیری است.

وی بیان کرد: ۲۳ هزار معلم استان البرز مشمول قانون نظام رتبه‌بندی می‌شوند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر خوداظهاری رتبه‌بندی خود را تأیید کرده‌اند. تاکنون نزدیک به ۸۵ درصد مدارک معلمان در بستر مدرسه توسط مدیران مدارس و هیئت‌های ممیزی استان البرز تأیید شده است.

درکی تصریح کرد: ۱۵ درصد باقی‌مانده به‌دلیل عدم تمایل معلمان به بارگذاری مدارک، ضعف سیستمی و ساختار سامانه‌ای، جابه‌جایی و نقل و انتقالات معلمان و یا داشتن مشکل در ابلاغ کاری هنوز انجام نشده است که این موارد در آموزش و پرورش استان البرز در حال پیگیری است زیرا تمام تلاش ما بر این است که تمام گروه‌های ذینفع تحت پوشش رتبه‌بندی معلمان قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه تا می‌توانیم باید کمک کنیم تا معلمی در استان البرز از طرح رتبه‌بندی معلمان جا نماند، یادآور شد: نظام رتبه‌بندی دارای شش گام است که هر کدام در تعیین رتبه معلمان مهم است. لذا، در انجام فرآیند کار در کنار سرعت‌بخشی به کارها باید دقت لازم را در فرصت زمانی محدودی که در اختیار داریم، داشته باشیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: بخشنامه تشکیل کارگروه‌های رتبه‌بندی معلمان به نواحی و مناطق استان ارسال شده است تا با فعال‌ شدن این کارگروه‌ها از ظرفیت‌های موجود استفاده شود و مدیران مدارس و عوامل تأثیرگذار نیز به فرآیند اجرای رتبه‌بندی معلمان کمک کنند.

وی خواستار شد: در آموزش و پرورش استان نیز کارگروه‌های تخصصی در معاونت‌ها تشکیل شود تا با سرعت و جدیت بیشتری امور مربوط به فرآیند رتبه‌بندی معلمان پیگیری شود.

درکی از گروه ارزیابان به‌عنوان مهم‌ترین مرحله فرآیند رتبه‌بندی معلمان نام برد و تأکید کرد: با نظارت و رفع موانع می‌توان رتبه‌بندی معلمان را به نحو مطلوب انجام داد.

انتهای پیام
captcha