ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است
کد خبر: 4100511
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است، گفت: مشکلات نباید باعث سستی و ضعف شود بلکه باید عامل حرکت و تلاش جدید، نو و اثرگذار باشد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 27 آبان ماه در خطبه‌های این هفته، یکی از عوامل سوء‌عاقبت را تردید در باورها و پذیرش شبهه در اعتقادات دینی و مذهبی برشمرد و اظهار کرد: بزرگان علم اخلاق و اعتقادات بیماری‌های از جمله کفر، نفاق، شک و شرک را برای انسان از لحاظ اعتقادی مهلک می‌دانند. 

وی ادامه داد: البته در بخش اخلاق هم بیماری‌های مهلک دیگری نیز وجود دارد از جمله ریا، کبر، سوءظن، حسد، دنیا دوستی، کینه و ...، بر این مبنا و به طور نمونه اگر ما نسبت به دوستی شک داشته باشیم چه خواهد شد، از او فاصله گرفته و جدا می‌شویم و به هر حال نگاه مهربانانه‌ای به او نداریم.

مدرسی افزود: در باورهای دینی هم شک اینگونه است آثار زیان‌باری از جمله سست شدن عزم و اراده، نفوذشیطان برای تغییر مسیر و سپس تسلط شیطان و در انتها سوءعاقبت را به همراه دارد و این بیماری مثل بیماری‌های جسم نیاز به درمان، اصلاح، پزشک و مراقبت دارد. باید بدانیم قرآن راهگشاست و  در مقابل هر پیامبر و راه حق، راه باطلی هم قرار دارد تا مشخص شود چه کسانی به سوی خدا و حقیقت پناه می‌برند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: تاریخ انبیا همواره با مبارزه همراه بوده و لذا جنگ و جهادی حق است که زیر نظر رهبر الهی باشد. تعداد مجاهدان عالم بسیار فراوان است و همچنین تعداد مجاهدانی که عالمانه و عارفانه مجاهدت کردند نیز زیاد، قابل توجه و الگو برداری هستند. ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است و مشکلات نباید باعث سستی و ضعف شود بلکه باید عامل حرکت و تلاش جدید، نو و اثرگذار باشد چراکه مشکلات و ناملایمت‌ها مردان خدا را وادار به تسلیم نمی‌کند.

وی با طرح این سؤال که چرا امروز و در جریان‌های پیش رو بسیج باید بیشترین ضربه را خورده و اینگونه مورد تمرکز و هدف دشمن قرار گیرد گفت: بسیج بهترین مدافع انقلاب اسلامی، عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام(ره) است و مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلندکردن کشور است و همچنین نیروی کارآمد کشور برای همه میدان‌هاست و یک مجموعه کامل و آماده به کار برای کارهای بزرگ به حساب می‌آید.

مدرسی افزود: بسیج نیروی عظیم ملت ایران است و رمز پایداری و ماندگاری عزت ملی و انقلاب اسلامی است، گنج بی‌پایان و خاکریز مستحکم انقلاب اسلامی است و نقش آن در عرصه‌های مختلف ستودنی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: امروز دشمن چند هدف دارد و یکی از اهداف آن تضعیف بسیج است که امروز همراهی کردن به هر نحوی با جریان دشمن و معاند اسلام و قرآن و ولایت؛ دشمنی با اسلام و مسلمین و استقلال و امنیت کشور تلقی می‌شود. امروز دشمن دوست دارد عده‌ای را اسیر خود کند و عده‌ای را با جنگ ادراکی و همراه با خودش در میدان‌های جنگ هیبریدی و نیابتی وارد کند که  بازار نیز یکی از این اهداف است. بازاریان باید توجه داشته باشند قبل از انقلاب برای امام و اسلام چه کردند و واقعاً اقدامات آن‌ها شایسته تقدیر و ماندگار است.

مدرسی بیان کرد: عرصه‌هایی برای موفقیت دشمن در جنگ ادراکی وجود دارد مثل کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها که واقعاً مردم را آزار می‌دهد و باید در این مسیر از سوی مسئولان اقدام قابل توجه و گره گشایی صورت گیرد. دشمن بعد از نا امید شدن از میدان نا امنی و جنگ شهری، جنگ روانی و اقتصادی را به راه انداخته و در دستور فعالیت‌های شوم خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بازاریان بدانند تعطیلی بازار تنها برای مستأجران و خرده فروشان و مردم لطمه وارد می‌کند و دشمن روی این مستأجران و خرده فروشان حساسیت دارد و برای جذب آنها برنامه‌ریزی کرده است، پس مراقب باشیم در این میدان با دشمن همکاری نکنیم، به قول یکی از سیاستمداران پست‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که در تصرف کشورشان با بیگانه همکاری می‌کنند، چون وطن مادر است و دشمنان نیز زمینه‌سازی می‌کنند تا بر این دارایی مهم مسلط شوند و باید در این عرصه هوشیار باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: از نیروی انتطامی، بسیج و نیروهای امنیتی به خاطر حرکت‌های موفقیت‌آمیز کمال تشکر را داریم و امیدواریم خدای متعال جوان‌هایمان را به ما برگرداند.

انتهای پیام
captcha