اهالی مسجد دغدغه‌های قرآنی داشته باشند
کد خبر: 4100865
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی/ ۱۹

اهالی مسجد دغدغه‌های قرآنی داشته باشند

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن با بیان اینکه امام جماعت در پیشبرد برنامه‌های قرآنی در مساجد نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: اهالی مسجد باید دغدغه‌های قرآنی داشته باشند.

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن کریممجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای مؤثر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: اگر هیئت امنای مسجد دغدغه قرآنی شدن مسجد را داشته باشد، در مسیر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی رخدادهای مطلوبی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش ائمه جماعات در مساجد برای اینکه مساجد به قطب‌های قرآنی تبدیل شوند، افزود: امام جماعت مسجد در تحقق این هدف نقش مهمی ایفا می‌کند و قرآنی بودن امام جماعت سبب تقویت فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

فردفانی با بیان اینکه قطعاً امام جماعت قرآنی در پیشبرد برنامه‌های قرآنی در مساجد نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار کرد: ائمه جماعاتی که حافظ قرآن و اهل تدبر و تفسیر قرآن باشند، می‌توانند در جذب نمازگزاران و مستمعین به حضور در فعالیت‌های قرآنی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با اشاره به تأثیر استفاده از مبلغان قرآنی در مساجد هم بیان کرد: اگر هیئت امنا و امام جماعت قرآنی در مساجد وجود نداشت از طریق کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و ... باید برای اعزام نیروهای قرآنی و طلبه‌ها به مساجد اقدام شود زیرا حضور مبلغان قرآنی در مساجد در تحقق تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی نقش مؤثری دارد و حضور مبلغین برگزاری جلسات قرآنی و تلاوت و حفظ قرآن کریم را تقویت خواهد کرد.

این حافظ بین‌المللی قرآن تصریح کرد: اهالی مسجد باید دغدغه‌های قرآنی داشته باشند و بین ۲ نماز یک آیه را به صورت مختصر تببین و تفسیر و تبیین کنند؛ این کار موجب اجرای مطلوب فعالیت‌های قرآنی در مسجد خواهد شد.

فردفانی در پایان گفت: ائمه جماعات هر هفته با برگزاری جلسه تلاوت قرآن و مفاهیم قرآنی بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد می‌توانند طیف وسیعی از مردم را در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دهند و آن‌ها را برای تداوم حضور در این فعالیت‌ها تشویق کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha