تشکیل خیریه‌های دانش‌آموزی در مدارس ضروری است
کد خبر: 4100887
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
نوری:

تشکیل خیریه‌های دانش‌آموزی در مدارس ضروری است

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تشکیل خیریه‌های دانش‌آموزی و آموزش غیرمستقیم به آنها برای شرکت در کار خیر، گفت: آموزش ‌و پرورش تنها نهادی است که با خانواده ارتباط قانونی دارد و گسترده‌ترین نهادی است که دارای جمعیت زیادی در حوزه تربیتی است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با تأکید بر تشکیل خیریه‌های دانش‌آموزی و آموزش غیرمستقیم به آنها برای شرکت در کار خیر از رشد سه برابری کسب مدال طلای المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان کشور در یک سال اخیر خبر داد.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی حتی در درون عملیات‌های سخت و نبردهای خونین به فعالیت‌های تربیتی می‌پرداخت و مکتب تربیتی را پایه‌گذاری کرد و امروز خلأ وی و افکار و اعمالش مشاهده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به جهش ایران در حوزه المپیاد دانش‌آموزی پرداخت و با اشاره به اینکه در المپیاد دانش‌آموزی کشور در سال گذشته ۷ طلا داشتیم، بیان کرد: این میزان در سال‌جاری تبدیل به ۲۰ طلا شد که همت بلند معلمان را نشان می‌دهد.

نوری با اشاره به اینکه امروز بعد از کرونا وارد مرحله پیچیده‌ای از آموزش شده‌ایم، تصریح کرد: نسل هزاره سوم را نمی‌توان با روش‌های گذشته تربیت کرد، باید با امور تربیتی نوین و تکنیک و تاکتیک نو‌ با نسل امروز برخورد و آنها را تربیت کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر به‌دنبال نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری در نسل جوان هستید باید از این نسل و افکار او بیشتر بهره بگیرید، افزود: ما تاکنون در آموزش ‌و پرورش از دانش‌آموز در مورد کتاب درسی که در اختیار او قرار می‌دهیم نظرسنجی نکرده‌ایم‌ که این مهم برای تدوین و تألیف کتب درسی برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

وى با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی باید زودتر انجام می‌شد و این از کم‌کاری ما در آموزش و پرورش است که معلم‌ها در چنین وضعیتی قرار دارند، گفت: بخشی از مشکلات بودجه‌ای در مدارس بر عهده دولت است اما باید اولیا هم در جریان این مشکلات قرار گیرند تا با آگاهی از این مسائل به آموزش‌ و پرورش کمک کنند.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: اجازه دهید در هر کلاس دانش‌آموزان خیریه تشکیل دهند و در این زمینه آموزش‌هایی به دانش‌آموزان به‌صورت غیرمستقیم ارائه کنید.

نوری با اشاره به اینکه ما در مدیریت گذشته هستیم و باید در مدیریت نوین کار کنیم، ادامه داد: ما در امور درسی باید یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته باشیم زیرا سند تحول و برنامه ملی روی آن تأکید دارد.

وى با تأکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی معلمان و مدیران، آموزش دانش‌آموزان به‌صورت میدانی، مهارت تفکر و ارتباط است، گفت: این در حالی است که هنوز به‌دنبال مدیریتی هستیم که دانش‌آموزان آن را قبول ندارند. معلمان باید از کار صرف در کلاس فاصله بگیرند و به نیازهای دانش‌آموزان در فضای محیطی دیگری پاسخ جدی بدهند.

نورى با اشاره به اینکه دنیای استکبار می‌خواهد مدارس ما تعطیل شوند، گفت: آموزش ‌و پرورش تنها نهادی است که با خانواده ارتباط قانونی دارد و گسترده‌ترین نهادی است که دارای جمعیت زیادی در حوزه تربیتی است.

انتهای پیام
captcha