رویدادهای تاریخی به‌درستی برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4100976
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

رویدادهای تاریخی به‌درستی برای نسل جوان تبیین شود

معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: اگر روایتگری رویدادهای تاریخی به شکل صحیح انجام شود نوجوانان ما که فرزندان خلف و وارثان اصلی این انقلاب و کشور هستند بیش از پیش با هویت تاریخی و تمدنی خود آشنا شده و به کشور و انقلاب علاقه‌مندی بیشتری پیدا می‌کنند.

بازدید از کاخ مروارید

به‌گزارش ایکنا از البرز، علی دارابی، معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، ۲۹ آبان در سفر به استان البرز با همراهی تعدادی از مسئولان استانی از کاخ تاریخی شمس(کاخ مروارید) بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این بنای تاریخی و نحوه حفاظت و نگهداری از آن قرار گرفت.

در این بازدید قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به اهمیت صیانت و پاسداشت آثار فرهنگی و تاریخی بر تدوین روش‌های اصولی حفاظت از آثار و بناهای تاریخی تأکید کرد.

دارابی با اشاره به اهمیت روایتگری صحیح ادامه داد: راهنمایان گردشگری ما و افرادی که در بناهای تاریخی و کاخ‌ها بازدیدکنندگان را راهنمایی و بخش‌هایی از تاریخ را روایت می‌کنند باید شیوه‌های صحیح روایتگری را بدانند. در حقیقت روایتگری صحیح رویدادهای تاریخی بخش مهمی از جهاد تبیین است.

معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر ضرورت انتقال صحیح روایت‌های رویدادهای تاریخی به نسل جوان و نوجوان، تصریح کرد: اگر روایتگری به شکل صحیح انجام شود نوجوانان ما که فرزندان خلف و وارثان اصلی این انقلاب و کشور هستند بیش از پیش با هویت تاریخی و تمدنی خود آشنا شده و به کشور و انقلاب علاقه‌مندی بیشتری پیدا می‌کنند.

در این بازدید، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز و تعدادی از مدیران و کارشناسان وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز حضور داشتند.

یادآور می‌شود، کاخ شمس یا همان کاخ مروارید در سال ۱۳۴۵ توسط یک شرکت آمریکایی در مهرشهر کرج احداث شده و معماری آن به شکل یک سفره‌ماهی است. این بنای تاریخی ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به شماره ۷۰۶۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha