الگوی جذب قرآن‌آموزان از سوی نخبگان قرآنی اصلاح شود
کد خبر: 4101141
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

الگوی جذب قرآن‌آموزان از سوی نخبگان قرآنی اصلاح شود

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه محتوای فعالیت‌های قرآنی یکی است و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، گفت: جذب قرآن‌آموزان مستلزم مهندسی متفاوت الگوی جذب نسبت به سال‌های قبل است و باید نقشه راه از سوی نخبگان تعریف شود.

محمدرضا جعفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، عصر روز گذشته، 29 آبان در آیین اختتامیه مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری و تلاش که در سالن اجتماعات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، برگزار شد، با اشاره به صنعتی بودن استان، گفت: مفتخریم به اینکه در کنار اقدامات و تولیدات صنعتی فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی را در اولویت داریم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی باید قدر دانسته شود و نسبت به این رویدادها در استان اهتمام ویژه داشت. جامعه کارگری علاوه بر اینکه در حوزه تولید نقش بسزایی ایفا می‌کنند در حوزه قرآن نیز درخشش لازم را دارند و می‌توانند برای استان افتخار آفرین باشند.

جعفری با بیان اینکه تربیت قرآنی تنها راه سعادت و پیشرفت معنوی و دنیوی است، ادامه داد: پرورش و تربیت دینی می‌تواند فرزندان ما را از گزند آسیب دشمن دور نگه دارد. متأسفانه شاهدیم پس از گذشت 1400 سال که از عقبه اسلام می‌گذرد هنوز جوامع بشری به این اصل مهم پی نبرده و آموزه‌های قرآنی را در جوامع خود پیاده‌سازی نمی‌کنند.

وی ضرورت تبیین درس‌نامه مبانی الهی و معرفتی در تمام ابعاد در جامعه را متذکر شد و افزود: عدم تبیین این مهم در جامعه دارای ابعاد مختلفی است که بخشی از آن به متولیان و جامعه قرآنی  بازمی‌گردد. متأسفانه برخی از فعالان این حوزه انتظار دارند نوجوان و جوان امروز به همان روشی که خودشان جذب فعالیت‌های قرآنی شده و در مسیر قرار گرفتند نسل امروز نیز با همان شیوه در این مسیر قرار گیرند.

جعفری در ادامه گفت: محتوای فعالیت‌های قرآنی یکی است و هیچ تغییری در اصل موضوع ایجاد نشده است، اما نمی‌توان انتظار داشت نسل امروز با روش‌های کهن مجذوب شوند؛ چراکه جذب جامعه هدف مستلزم مهندسی متفاوت الگوی جذب نسبت به سال‌های قبل است. برای هدایت نوجوانان در مسیر الهی باید طرح و برنامه داشت.

وی ادامه داد: نقشه راه و الگوی جذب نسل نوجوان باید از سوی جامعه قرآنی تعریف شود. تغییر روش باید از سوی اساتید و نخبگان بیان شود تا بتوان شاهد مهندسی جدیدی در این حوزه باشیم. برای تحقق این مهم هیئات اندیشه‌ورز باید وارد عمل شده و بسیار حساب شده و دقیق نسبت به تغییر روش‌ها و مدل‌ها اعمال‌نظر کنند.

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، نیز ضمن تشکر از جامعه هدف در این مسابقات، اظهار کرد: 150 نفر از جامعه کارگری و تلاش در این مسابقات در رشته‌های مفاهیم، حفظ و قرائت حضور داشتند و حضور با شکوه بانوان و آقایان در این مسابقات نویدبخش رشد قرآن بین جامعه هدف است.

وی از میزبانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی و همکاری اداره کل اوقاف تقدیر کرد و افزود: تعامل بین دستگاهی به رونق فعالیت‌های قرآنی کمک می‌کند و اگر این تعامل گسترده باشد قطعاً خروجی بسیار خوبی را از رویدادهای قرآنی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha