خادمان امیرالمؤمنین(ع) یاریگر نیازمندان در شهرضا + فیلم
کد خبر: 4102399
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

خادمان امیرالمؤمنین(ع) یاریگر نیازمندان در شهرضا + فیلم

ستاد مردمی احیاگران غدیر شهرضا، با تأسی از امیرالمؤمنین علی(ع) حمایت‌ و یاری رساندن به نیازمندان این شهرستان را در سرلوحه فعالیت‌های خود دارد.

سیدابوالفضل رضویانبارها قصه این رویداد را شنیده‌ایم که در روزی بزرگ، پیامبر(ص) به اطرافیان ندا داد تا به کسانی که عقب افتاده‌اند بگویند بشتابند و به افرادی که در جلو در حرکتند بگویند باز گردند. قصه از این جا شروع شد، اما دنباله آن تا امروز ادامه دارد.

ادامه این قصه در شهرستان شهرضا ما را به مکانی به نام مهدیه می‌رساند که پاتوق غدیری‌های شهر است. به دنبال مسئول و مدیر این حرکت، جوانی را یافتیم که از سادات بود و آقاسید خطابش می‌کردند.

نامش سید‌ابوالفضل رضویان و مسئول ستاد مردمی احیاگران غدیر شهرضاست که در گفت‌وگو با ایکنا، درباره این ستاد اینگونه توضیح داد: در سال ۱۳۸۴ با کمک جوانان غیور و مذهبی و روحانیان این شهر، از جمله حجت‌الاسلام سیدعبدالله بحرینی دکمه آغاز این ستاد زده شد.

وی از اقدامات اصلی این ستاد به برگزاری جشن و کاروان شادی روز عید غدیر اشاره کرد و از دیگر فعالیت‌های ویژه این روز، از راه‌اندازی کاروان شادی، خطبه‌خوانی قرعه‌کشی مشهد ویژه مدعوین، توزیع بیش از ۷۰۰۰ نذری بین مردم و نیازمندان نام برد.

رضویان در مورد دیگر فعالیت‌ها، بیان کرد: همچنین در روز ولادت حضرت ولیعصر(عج) مراسم جشنی برگزار می‌شود و در روز عرفه نیز عاشقان مولا امیرالمؤمنین(ع) در این مجموعه گرد هم می‌آیند و دعای عرفه را زمزمه می‌کنند.

مسؤل ستاد مردمی احیاگران غدیر شهرضا افزود: این ستاد به تأسی از مولا امیرالمؤمنین(ع) در طول سال جهت رفع گرفتاری و کمک به نیازمندان قدم‌های مثمری بر‌داشته است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با کمک خیرین و اعضای ستاد جهت حمایت از زندانیان آبرو‌دار و جرایم غیر عمد با هزینه بالغ بر بیش از ۳۰ میلیون تومان زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم کرده و به آغوش خانواده باز گرداندند و بعد از آزاد‌سازی، این زندانیان جهت رونق گرفتن زندگی شغل و معیشت و کسب و کار از حمایت این ستاد بهره‌مند شدند.
  • در ایام شیوع بیماری کرونا با کمک خیرین اقدام به تهیه ماسک و توزیع در شهر کردیم و همچنین یک دستگاه کپسول اکسیژن تهیه و به مؤسسه یاور بیمار اهدا شد.
  • همچنین نسبت به تهیه و توزیع سبد کالا بین نیازمندان نیز اقدام شد.
  • امسال علاوه بر ۲۰ نفر برنده قرعه‌کشی مشهد مقدس، ۱۰ نفر زائر اولی را نیز به مشهد اعزام خواهیم کرد.

مسؤل ستاد مردمی احیاگران غدیر شهرضا در پایان این مصاحبه گفت: زمینه‌سازی به منظور حمایت از بیمارانی که قصد ترک اعتیاد دارند به صورت کاملاً محرمانه در دستور کار امسال ستاد قرار گرفته و نیروهای مجموعه، پیگیر حمایت از این افراد هستند که بعد از آزاد شدن از بند اعتیاد از نظر معیشت و شغل نیز حمایت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha