حماسه ۵ آذر نشانه ولایتمداری مردم گرگان است
کد خبر: 4102510
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

حماسه ۵ آذر نشانه ولایتمداری مردم گرگان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان حماسه ۵ آذر نشانه ولایتمداری مردم گرگان دانست و گفت: 5 آذرماه، سالروز قیام تاریخی مردم غیور و انقلابی و مؤمنی بود که برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) با همه اعتقادات و آرمان‌هایشان به میدان آمدند.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات گلستانحجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان در مورد سالروز قیام خونین 5 آذر گرگان گفت: 5 آذرماه، سالروز قیام تاریخی مردم غیور و انقلابی و مؤمنی بود که برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) با همه اعتقادات و آرمان‌هایشان به میدان آمدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) از قیام مردم گرگان به‌عنوان شناسنامه انقلابی جوانان گرگان یاد کرده است، افزود: باید از این حماسه مردم گرگان پیش از گذشته آشنا شده و بدانند که در آن روز مردم غیور این خطه در یک حرکت انقلابی و آرمانی در دفاع از زائران امام رضا(ع) به پاخاسته و در مقابل عمال رژیم پهلوی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام گرزین با گرامی‌ داشتن روز ملی گرگان بیان کرد: این حماسه و غیرتی که مردم شریف گرگان با یک حرکت آرمانی در حمایت از مردم و زائران امام رضا(ع) انجام دادند باید به‌عنوان نشان تاریخی یاد شود و متولیان فرهنگی به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: اهالی گرگان در پنجم آذر با دست‌هایی خالی اما همتی بلند، به مقابله با نیروهای مسلح حکومت پهلوی پرداختند و در نبردی نابرابر ۱۴ شهید و شهیده را تقدیم راه استقلال و آزادی ایران سرفراز کردند.

وی با بیان‌ اینکه به مناسبت سالروز قیام تاریخی 5 آذر و پاسداشت شهدای این واقعه تاریخی برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، گفت: از جمله این برنامه‌ها رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» با حضور استاندار گلستان و نویسنده و شاهدان عینی حماسه 5 آذر گرگان با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در پردیس سینمایی عصر جدید است.

انتهای پیام
captcha