اعزام روزانه ۲ کاروان به کربلای معلی از بوشهر
کد خبر: 4103233
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
مدیر حج و زیارت بوشهر:

اعزام روزانه ۲ کاروان به کربلای معلی از بوشهر

مدیر حج و زیارت بوشهر گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات به‌صورت روزانه از طریق دفاتر زیارتی استان بوشهر طی یک یا دو کاروان به‌مدت هفت روز انجام می‌شود.

رسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر

رسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان، به فعالیت اینترنتی ۲۳ دفتر زیارتی برای ثبت‌نام سفرهای عتبات عالیات و مشاهد مقدس اشاره کرد و گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات به‌صورت روزانه از طریق دفاتر زیارتی استان بوشهر طی یک یا دو کاروان به‌مدت هفت روز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۳ روز اقامت در شهر کربلا، ۳ روز اقامت در شهر نجف‌ اشرف و ۱ روز اقامت در شهر کاظمین کشور عراق از جمله برنامه‌های زیارتی کاروان‌های عتبات عالیات در بحث اعزام زائران است.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه میزان هزینه‌بهای ثبت‌نام سفر زیارتی بستگی به قیمت روز ارز دارد، افزود: امسال سازمان حج و زیارت که به‌عنوان کمیته اعزام و ثبت‌نام در سامانه «سماح» ویژه اربعین حسینی بود، تعداد ۷۱ هزار و ۳۱۰ نفر زائر را در قالب ۴۶ هزار و ۶۹۰ سرگروه به کربلای معلی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام کرد.

رنجبر گفت: اعزام حجاج بوشهری به سرزمین وحی برای شرکت در مناسک حج تمتع که با دو سال وقفه از سال ۱۳۹۹ و کاهش ۵۰ درصدی سهمیه زائران با توجه به محدودیت‌های کرونایی بود، تیرماه امسال زائران ثبت‌نامی زیر ۶۵ سال در قالب ۵ کاروان و طی ۲ پرواز  به تعداد ۴۷۵ نفر زائر و ۱۸ نفر خدمه به سفر بیت الحرام و شهر مدینه منوره اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha