آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 4103762
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

آغاز بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در هشت بخش آغاز شد.

بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآنبه گزارش ایکنا، بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ویژه دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های دانشگاهیان در هشت بخش آغاز شد.

این جشنواره در بخش‌ آوایی شامل قرائت، ترتیل، حفظ 1، 2، 3، 4 و 5 جزء، مداحی، اذان و تواشیح، بخش معارفی شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

بخش نهج‌البلاغه که یکی دیگر از بخش‌های جشنواره است نیز شامل مقاله‌نویسی معارف نهج‌البلاغه و حفظ فرازهای نهج‌البلاغه است. بخش صحیفه سجادیه نیز شامل مقاله‌نویسی معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه  و دعاخوانی می‌شود. بخش پژوهشی نیز اختصاص به مقاله‌نویسی، نقد و تلخیص کتاب دارد.

خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر نیز رشته‌های مختلف بخش هنری هستند. بخش ادبی نیز شامل شعر، داستان‎نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی است. ایده‌پردازی استارت‌آپ‌های قرآنی نیز موضوع خش نوآفرینی قرآنی (ایده‌شو) را به خود اختصاص داده است.

علاقه‌مندان به منظور شرکت در این جشنواره می‌توانند به واحدهای امور فرهنگی دانشگاه خود مراجعه کنند. مهلت ثبت نام تا 20 آذرماه در نظر گرفته شده است و همچنین مرحله دانشکده‌ای در دهه سوم آذرماه و مرحله کشوری نیز در نیمه اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha