ضرورت توجه جدی به حوزه‌های فرهنگی کشور
کد خبر: 4103799
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
امام جمعه ابهر تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی به حوزه‌های فرهنگی کشور

امام جمعه ابهر با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ در کشور، متذکر شد: با توجه به نقش سازنده فرهنگ در حوزه‌های مختلف مدیریت فرهنگی کشور نیاز به مهندسی جدید دارد تا بیش از پیش برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان آماده باشد.

فرهنگ

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر ظهر امروز ۱۰ آذر در گردهمایی طلاب، روحانیون بسیجی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد ابهر که در سالن اجتماعات حوزه علمیه شهر هیدج برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حضور سیاسی روحانیون و تاثیر آن در شکل‌گیری مبانی فکری مردم و ایدئولوژی اسلام بسیار موثر است، همچنین این اماکن از بدو شکل‌گیری منشا اثرات و تحولات بسیاری در جامعه بوده‌اند.

وی با تحکیم مسائل اعتقادی بسیجیان را یکی از وظایف مهم روحانیون عنوان کرد و افزود: بسیج یکی از یادگاران بزرگ امام راحل در کشور ماست که امروز با الگوگیری از آن هسته‌های مقاومت در سراسر جهان به وجود آمده و وحشت به جان مستکبران انداخته و خواب را از چشم دشمنان ایران اسلامی ربوده است.

امام جمعه ابهر در ادامه ضمن اشاره به تحرکات منافقان و اغتشاشگران در وقایع اخیر کشور، اضافه کرد: در دو ماه گذشته که فضای عمومی جامعه به بهانه حمایت از حقوق زنان، آزادی‌های اجتماعی و ملی‌گرایی توسط عده‌ای اغتشاش‌گر دچار التهاب شده ما شاهد بودیم که نه تنها از حقوق اجتماعی زنان حمایتی صورت نگرفت که حتی در حق زنان بی‌حرمتی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد نفاق و دودستگی در کشور، متذکر شد: در اغتشاشات اخیر توسط نفوذی‌های دشمن و برخی مغفولان ملیت ایران، انسجام ملی و پرچم کشور ما نیز زیر سوال رفت.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ در کشور، متذکر شد: با توجه به نقش سازنده فرهنگ در حوزه‌های مختلف مدیریت فرهنگی کشور نیاز به مهندسی جدید دارد تا بیش از پیش برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان آماده باشد.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ جامعه، متذکر شد: این حوزه‌های علمیه هستند که باید در حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی و آموزشی وارد عمل شده و با تولید اندیشه‌های نو و تئوری‌های سازنده مسیر را برای تداوم و تعالی انقلاب هموارتر کنند.

حجت‌الاسلام مرادپور خواهان تقویت هر چه بیشتر جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه شد و خاطرنشان کرد: رسالت عظيم حوزه‌های علميه در حفظ دين و مقابله با انحرافات بوده است.

انتهای پیام
captcha