هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی با مجرمان اغتشاشات اخیر نداریم
کد خبر: 4103925
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
دادستان کل کشور:

هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی با مجرمان اغتشاشات اخیر نداریم

دادستان کل کشور با اشاره به آغاز برگزاری دادگاه‌های مجرمان اغتشاشات اخیر از هفته گذشته گفت: با افرادی که امنیت کشور و جان مردم را به خطر انداختند هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهاد تبیین که روز گذشته، 10 آذرماه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم که دشمنان بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. در این جنگ ترکیبی هماهنگی کشورهایی همانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی مشهود است و اقداماتی که در این عرصه صورت می‌گیرد به این پنج کشور مربوط می‌شود.

منتظری با بیان اینکه جنگ ترکیبی پدیده‌ای از کنار هم قرار گرفتن جنگ‌های نظامی، سیاسی، جعل و دروغگویی، سایبری و همچنین تلاش برای بر هم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران است و دشمن تلاش کرده تا با ایجاد اختلافات قومیتی، مذهبی و همچنین با تشدید تحریم‌های اقتصادی و اعمال جنگ نظامی امنیت کشور را تضعیف کنند.

وی  اضافه کرد: کشورهای غربی آنچه که در توان داشته‌اند در این عرصه به میدان آورده‌اند و در پی آن هستند تا فشارهای اقتصادی را بر ملت افزایش دهند.

اغلب سلاح‌های کشف شده کشور در ماه‌های اخیر آمریکایی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه اغلب سلاح‌هایی که در ماه‌های اخیر در کشور کشف شده آمریکایی است، افزود: دشمن با ایجاد برخی پایگاه‌های نظامی در منطقه کردستان و افغانستان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور نیروهایی تربیت کرده است تا بتواند پروژه کشته‌سازی‌ها را ادامه دهد. امروز باید دشمن را به‌خوبی بشناسیم و از امکانات و توانمندی آن مطلع باشیم تا بتوانیم اقدامات لازم در تقابل با آن صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر موضوع زنان یکی از محورهای این جنگ بود، ادامه داد: شعار زن، زندگی، آزادی حساب شده و از سوی دشمنان طراحی شده است. کشورهایی همانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای تصویب قطعنامه اخیر که محوریت آن نقض حقوق بشر است انجام دادند و در این راستا جلسات مختلفی را با سران کشورهای مختلف برگزار کردند تا بتوانند نظر آنها را به خود جلب کنند.

دادستان کل کشور بیان کرد: موضوع بی‌حجابی و روش‌های جلوگیری از آن در دست بررسی است که امید است نتایج آن را در هفته‌های آینده شاهد باشیم؛ در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه باید به میدان بیایند به تبیین اهمیت موضوع حجاب در نظام اسلامی بپردازند.

منتظری افزود: مطالبه‌گری از مسئولان نیز می‌تواند راهکاری در راستای مواجهه با این پدیده باشد و در این راستا از فعالان فرهنگی درخواست داریم ایده‌های خود را با موضوع بدحجابی ارائه کنند تا در روند تصمیم‌ساز‌ی‌ها از آن استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز برگزاری دادگاه‌های مجرمان اغتشاشات اخیر از هفته گذشته بیان کرد: با افرادی که امنیت کشور و جان مردم را به خطر انداختند هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی صورت نخواهد گرفت. ممکن است فرایند رسیدگی به برخی از پرونده‌های مجرمان حوادث اخیر زمان‌بر باشد و دستگاه قضا رعایت قانون و موازین شرعی را در این زمینه مورد توجه قرار خواهد داد. قصاص افراد محارب نیز زمانی صورت می‌گیرد که جرایم آنان به‌صورت کامل ثابت و روشن شود.

منتظری همچنین با اشاره به دشمنی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیان کرد: آمریکایی‌ها در این سال‌ها از هیچ‌گونه اقدامی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی فروگذار نکردند. آنان امروز دست به جنگ ترکیبی زدند و این در حالی است که در دهه‌های گذشته روش‌های تک بعدی از جنگ‌های مختلف در دستور کار بوده است، اما امروز عرصه جنگ ترکیبی که بسیار پیچیده است مواجه هستیم.

آیا فیلترینگ اعمال می‌شود؟

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسئله فیلتر کردن‌ها ایستادم؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد؛ یا بایستی کلا فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسئولان عالی نظام است، نه امروز امکانش است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در مورد مسئله حقوق عامه که دامنه گسترده‌ای دارد و دستگاه قضا هم در صیانت این حقوق مسئولیت دارد، بنده جدی این مسئله را دنبال کرده‌ام و بسیار مصادیق گسترده‌ای دارد؛ چون این حقوق عامه قانونی نداشت، آیین‌نامه‌ای برای آن تنظیم کردیم. این مسئله فراقوه‌ای است و تنها به قوه قضائیه ارتباط ندارد.

گاهی اوقات شرایط کشور اقتضا می‌کند ما دفع افسد به فاسد کنیم

وی با بیان اینکه امروز دشمن اصلی ما اسرائیل است و هدفش ایجاد شکاف برای هر کسی به نحوی است، گفت: آنچنان مقام معظم رهبری بصیرت دارند و اطلاعات دقیق به ایشان می‌رسد که ملاحظه می‌کنید در طول این 30 سال چگونه عمل می‌کردند؛ آنچه از نظر ایشان مصلحت باشد، حتما اقدام می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: سهم ما در دفاع از ارزش‌ها چیست؟ آن زمانی که حضرت آقا فرمودند شبیخون فرهنگی است، مسئولان فضا را رها کردند، آن زمان که فرمودند فضای مجازی، باز شاهد رهایی بودیم و بزرگترین خیانت دولت قبل، همین سرپیچی از دستور آقاست. ما فریاد زدیم، اما به نتیجه نرسیدیم چون تمام اختیارات به دست بنده نیست. بنده به‌عنوان دادستان کل، برای مسئولانی که مرتکب این تخلفات شدند، پرونده تشکیل دادم، ثبت هم شد ولی اینکه رسیدگی نشده، من نمی‌توانم علت این مسئله را عرض کنم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تخلفات صورت گرفته در بورس یادآور شد: در مورد فضای مجازی مصوبه‌ها پیگیری برای اجرا می‌شد، ثبت هم می‌شد؛ در مورد بورس هم با توجه به مسئولیت بنده در شورای عالی بورس باید گفت که اگر عرض کنم که در این شورا چقدر فریاد زدم اما آنجا ترکیب شورای عالی بورس طوری است که اعضای بورس اکثریت هستند و بنده فقط یک رأی دارم و هشدار و تذکر دادم که این خیانت‌ها دارد انجام می‌شود و رونوشت آن پرونده‌های تخلفات را برای مقامات عالی هم ارسال کردم. منتهی شرایط کشور به‌گونه‌ای است که گاهی از اوقات اقتضا می‌کند ما دفع افسد به فاسد کنیم.

منتظری در پایان یادآور شد: امروز ما به لحاظ اینکه با دشمنان خارجی رو‌به‌رو هستیم که این‌گونه جنگ‌های ترکیبی را برای ما تشکیل دادند، ناچاریم از بعضی مسائل فعلا براساس مصالحی که بزرگان تشخیص می‌دهند، اغماض و چشم‌پوشی کنیم.

انتهای پیام
captcha