حوزه کمک‌کار تربیتی آموزش و پرورش است
کد خبر: 4104583
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
معاون تبلیغ حوزه‌علمیه قم:

حوزه کمک‌کار تربیتی آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام حسین مردان‌پور گفت: حوزه‌ علمیه به عنوان یک بازوی توانمند کمک‌کار امور تربیتی آموزش و پرورش است تا بتواند خدمتی فرهنگی تربیتی مناسب به دانش‌آموزان ارائه کند.

حسین مردان‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مردان‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: طرح مدارس امین یکی از ۴۰ برنامه عملیاتی میان حوزه و آموزش و پرورش است که در دوره جدید مدیریت آیت‌الله اعرافی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲هزار مدرسه طرح امین در کشور فعال هستند، افزود: در همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش درصدد هستیم با همت معاونان تبلیغ استان‌ها این طرح را در ۳۰ هزار مدرسه اجرا کنیم.

مردان‌پور ادامه داد: این طرح در تمامی استان‌ها و اکثر شهر‌های کشور در حال انجام است و بازخورد‌های خوبی در نظرسنجی‌هایی که وزارت آموزش و پرورش و ستاد همکاری انجام داده است، شاهد بوده‌ایم و از طرفی اجرای این طرح از سوی خانواده‌ها و کادر مدارس مورد استقبال قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل تربیتی بیان کرد: اجرای کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده، طرح امین در مدارس از اولویت بالایی برای ما برخوردار است.

وی در ادامه افزود: اکنون در هر جای ایران طلبه دارای شرایط، حاضر باشد کار‌های تبلیغی در چارچوب برنامه‌های حوزه و آموزش و پرورش انجام دهد، ما با آغوش باز می‌پذیریم.

استاد حوزه‌ علمیه افزود: طرح تربیتی امین تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده، اما اکنون این تعداد به ۲۲ هزار مدرسه رسیده است و در همین راستا قریب به ۴۰ هزار طلبه در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از مصاحبه تقریبا از هر دو نفر، یکی پذیرفته شده و برای این طرح آموزش داده شده‌اند.

معاون تبلیغ حوزه‌علمیه قم ادامه داد: به منظور افزایش توانمندی مبلغان آموزش‌های ویژه در ۲۰۴ ساعت در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در قالب بسته امین ۱ و ۲ در سامانه مهارت‌خانه طلاب بارگزاری شده است، تقریبا ۲۰ هزار نفر این دوره‌ها را گذراندند و بسته سوم آن به صورت حضوری در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در اجرای آموزش‌ها طی دو سال کرونا با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که با انتقال بستر آموزش به سمت مجازی، بخشی از این مشکلات گذشته را جبران کرده‌ایم و اکنون کم‌کم به سمت آموزش حضوری و روال قبل برمی‌گردیم.

مردانپور در ادامه به حمایت محتوایی از مبلغان طرح امین اشاره کرد و گفت: به همین منظور ماهنامه سفیر امین آماده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد. هم چنین کانال مدارس امین در بستر شبکه اجتماعی ایتا راه اندازی شده که به صورت روزانه برای مقاطع مختلف تحصیلی محتوا بارگزاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha