ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای توجه به روضه‌های خانگی است
کد خبر: 4104909
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای توجه به روضه‌های خانگی است

امام جمعه بشرویه با اشاره به ضرورت گسترش و احیای فرهنگ روضه‌های خانگی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه بحث روضه‌های خانگی با شعار محتوایی «خانه مادری» و با محوریت و میان‌داری اجتماعی بانوان در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه بشرویهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه بشرویه، شب گذشته، 14 آذرماه در همایش فاطمیون شهرستان بشرویه اظهار کرد: اینکه حضرت زهرا(س) پرچمدار جهاد تبیین بودند  و اگر تبیین درست انجام نشود مسائلی در جامعه رقم خواهد خورد که قابل جبران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت عالم الی یوم القیامه بوده و خواهد بود، بیان کرد: روایت درست از آنچه در جبهه حق اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث روشنگری و بصیرت‌افزایی شود.

زارعی با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای مردم در ایام فاطمیه جزو ضروریات است و مصداق بارز تبیین محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان، مبلغان و روحانیون همچون گذشته در ایام فاطمیه نسبت به مسئله مهم تبیین و روشنگری توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین بیان سیره شهدا و خاطرات رزمندگان با توجه به در پیش بودن کنگره شهدای والامقام شهرستان بشرویه و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، یکی از ضروریات است که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: خانواده‌ها به بحث مراقبت ویژه از فرزندان در فضای مجازی با توجه به فتنه اخیر توجه داشته باشند؛ ضرورت بصیرت‌افزایی و روشنگری امروز در جامعه احساس می‌شود.

زارعی به لزوم گسترش و احیای فرهنگ روضه‌های خانگی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه بحث روضه‌های خانگی با شعار محتوایی «خانه مادری» و با محوریت و میان‌داری اجتماعی بانوان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha