حیات معنوی انسان با قرآن تضمین شده است
کد خبر: 4106677
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

حیات معنوی انسان با قرآن تضمین شده است

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه حیات معنوی انسان با قرآن تضمین شده است، گفت: خداوند، قرآن کریم را نور معرفی کرده است و علامت زنده بودن انسان از نظر معنوی، حرکت همراه با نور است.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز سه‌شنبه ۲۲ آذر در مراسم افتتاح دارالقرآن خیرساز ناحیه یک اهواز ضمن قدردانی از خانواده گمراوی که این دارالقرآن را تأسیس کردند، گفت: خداوند، قرآن کریم را به عنوان نور معرفی می‌کند و می‌فرماید: «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبِيناً» (نساء، 174): ای مردم، برای هدایت شما از جانب خدا برهانی (محکم) آمد، و نوری تابان به شما فرستادیم. تعبیر کردن از قرآن به «نور» از باب مثال است. آیه می‌خواهد ما را متوجه برکات نور کند. 

وی ادامه داد: نور، مایه روشنی است. کسی که در تاریکی حرکت می‌کند، هر آن احتمال دارد سقوط کند و از بین برود، اما اگر از نور بهره مند باشد، می‌تواند راه را از چاه تشخیص بدهد.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه حیات معنوی انسان با قرآن تضمین شده است، گفت: قرآن کریم حیات معنوی را با نور معرفی می‌کند: «أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ» (انعام، 22) قرآن کریم دسته‌ای از افراد را از نظر معنوی، مرده و گروهی را زنده معرفی می‌کند. علامت زنده بودن انسان این است که همراه نور حرکت می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: نور الهی فقط در مکتب اهل‌بیت(ع) تجلی پیدا کرده است و استناد این مطلب آیه نور است.

گفتنی است، دارالقرآن مرحوم اسماعیل گمراوی در زمینی به مساحت 550 متر مربع و زیر بنای 145 متر ساخته شده است. این دارالقرآن دارای سه کلاس و یک دفتر است. امکانات و تجهیزات این دارالقرآن نیز توسط خیرین تأمین شده است. 

انتهای پیام
captcha