موانع بسیاری برای انجام فعالیت‌های جهادی وجود دارد
کد خبر: 4107956
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
یوسف نوری در گردهمایی جهادگران تربیت:

موانع بسیاری برای انجام فعالیت‌های جهادی وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی «جهادگران تربیت» با بیان اینکه برای انجام فعالیت‌های جهادی موانع زیادی وجود دارد، گفت: جهادگران به نسل آینده کشور کمک می‌کنند و جهادگران حوزه تعلیم و تربیت در مهم‌ترین جایی که می‌تواند حکمرانی نظام را تربیت کند، ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، گردهمایی «جهادگران تربیت» امروز یکشنبه 27 آذر با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

یوسف نوری در این مراسم با اشاره به نقش مهم گروه‌های جهادی در ارتقا و توسعه فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش گفت: دولت سیزدهم فعالیت‌هایی را که حضرت امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند، انجام می‌دهد كه يكی از اين فعالیت‌ها كارهای جهادی است و جهادگران جزو اولیای ویژه خداوند هستند که نسل آینده را تربیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های جهادی موانع زیادی وجود دارد و ما بر وجود این موانع واقف هستیم. جهادگران به نسل آینده کشور کمک می‌کنند و جهادگران حوزه تعلیم و تربیت در مهم‌ترین جایی که می‌تواند حکمرانی نظام را تربیت کند، ورود پیدا کرده‌اند. فعالیت‌های جهادی در آموزش‌ و پرورش باعث تقویت حکمرانی نظام آموزش‌ و پرورش خواهد شد.

نوری تصریح کرد: بخشی از جهادگران در حوزه جهاد تبیین و بخشی کار عملیاتی و بخشی دیگر ایجاد زیرساخت برای طالبان علم را برعهده دارند. فعالیت‌های جهادی بنابر دستور مقام معظم رهبری و در راستای ایجاد حلقه‌های میانی براساس بيانيه گام دوم انقلاب انجام می‌شود.

موانع زیادی برای انجام فعالیت‌های جهادی وجود دارد

نیاز نظام تعلیم و تربیت به کار فوق تخصصی

در ادامه این مراسم حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس طی سخنانی گفت: هشت کارگروه داریم؛ در این قرارگاه ادبیات جدیدی وجود دارد. اگر اینگونه نباشد بر مبنای آنچه در آیین‌نامه‌ها وجود دارد، ۱۰۰ سال دیگر هم ما به جهش با رویکرد جهادی نخواهیم رسید.

تدوین سند انتظار

خان‌محمدی ادامه داد: با هر استانی به طور مجزا جلسه گذاشته خواهد شد و سند انتظار استخراج و برمبنای آن برنامه‌ریزی می‌شود. باید به دانش‌آموزی که مستعد است توجه کرد. اصل نظام بر مبنای عدالت است و عدالت شعار نظام نیست، ما بخشی از آن انقلابی هستیم که انقلاب ما قرار است به آن وصل شود. چرا کتاب دانش‌آموزی که مجبور است برای کمک به معیشت کار کند، باید با من نوعی یکسان باشد؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأکید کرد: نظام تعلیم و تربیت کار فوق تخصصی می‌خواهد و ما آدم متخصص دلسوز نظام کم نداریم. بنیادهای حاکمیتی نظیر بنیاد علوی در این مسیر تکلیف ندارند اما کنار ما هستند. مردمی‌سازی با رویکرد جهادی از کارهای مهمی است که باید انجام دهیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: «همه جانبه بودن» و «فعالیت در جایی که دشمن حضور دارد» دو ویژگی کار جهادی است. از دانش‌آموزان تا خیرین مدرسه یار تا مسئولان و... همگی در یک جبهه برای یک عملیات بسیار بزرگ قرار گرفتیم. طول عمر این قرارگاه خیلی طولانی نیست. این کار به دستور وزیر آموزش‌ و پرورش آغاز شده است. نگاه جهادی است که مسیر را باز می‌کند وگرنه اعتبار ما مشخص است و در سقف اعتبار خود کار می‌کنیم.

وی در رابطه با نقش ما افزود: نقش ما این است که در عین حفظ ساختارهای آموزش‌ و پرورش که بسیار مستحکم و عملیاتی هستند، با رویکرد جهادی و تلفیق همه کسانی که می‌خواهند در این عملیات شرکت کنند، بتوانیم کار بزرگی را پیش بریم تا به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

خان‌محمدی اضافه کرد: حل مسئله برعهده قرارگاه جهادی است. برای حل مسئله باید مسئله را دقیق شناسایی و مسائل را اولویت‌بندی کرد. سامانه‌ای با هدف تشکیل یک جبهه واحد ایجاد شده تا افراد همه یکدیگر را بشناسند. برای مثال اگر من در فلان نقطه کشور قرار دارم در آن سامانه گروه جهادی و خیرین را ببینم و همدیگر را برای عملیات بزرگ جهادی پیدا کنیم. از سوی دیگر پویش «همه حاضر» را نیز راه‌اندازی کردیم که کار مردمی در این راستا شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha