شکل‌گیری جلسات خانگی قرآن نیازمند راهبری مستمر است
کد خبر: 4108043
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
فعالیت‌های قرآنی مردمی خوزستان / ۱

شکل‌گیری جلسات خانگی قرآن نیازمند راهبری مستمر است

امین سعدونی، حافظ و مدرس قرآن با بیان اینکه نسبت به ارادت مردم به قرآن و اهل بیت(ع) شکی نیست، گفت: با وجود این در برگزاری جلسات و شکل‌گیری فعالیت‌های قرآنی نیازمند یک راهبری مستمر هستیم.

جلسات خانگی قرآنامین سعدونی، حافظ کل قرآن کریم و فعال قرآنی شهرستان حمیدیه، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به جلسات خانگی قرآن فعال در سطح شهرستان گفت: در حمیدیه جلسات قرآنی متعددی در روزهای مختلف هفته برگزار می‌شود. شکی نیست که مردم به ویژه در خوزستان نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند، با وجود این در برگزاری جلسات و شکل‌گیری فعالیت‌های قرآنی نیازمند یک راهبری مستمر هستند؛ نیازمند افرادی هستند که راه را به آنها نشان بدهند.

وی افزود: در حمیدیه جلسات قرآنی متعددی در سطوح مختلف در سطح شهر برگزار می‌شود و مردم از این جلسات استقبال می‌کنند و در صورتی که بعضی از افراد به دلیل مشغله و مسائل مختلف نتوانند در جلسات شرکت مداوم داشته باشند، به صورت دوستانه با آنها تماس برقرار می‌کنیم، احوال آنها را جویا می‌شویم و تلاش می‌کنیم آنها را به جلسات قرآن متصل کنیم و این ارتباط به نحوی ادامه پیدا می‌کند که کم‌کم افراد جزو برگزارکنندگان و بانیان جلسات قرآن می‌شوند.

سعدونی با اشاره به فرهنگ و بافت اجتماعی شهر حمیدیه و تأثیر آن در رونق جلسات قرآنی خانگی اظهار کرد: بر خلاف شهرهای بزرگ که شاید همسایگان هم شناختی از هم نداشته باشند، در شهری مانند حمیدیه افراد یکدیگر را می‌شناسند و عقاید مذهبی به یکدیگر نزدیک‌ترند و این عامل مهمی در حفظ این جلسات است.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه غالب این محافل مردمی هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده که سطح تخصصی افراد در زمینه قرآن ارتقای بیشتری پیدا کرد، مسابقاتی در حمیدیه نیز برگزار کنیم.

این فعال قرآنی با اشاره به تلاش‌های مؤثر امام جمعه حمیدیه در ایجاد فرهنگ جلسات قرآنی در این شهرستان گفت: حجت الاسلام لفته‌پور امام جمعه حمیدیه از حدود ۱۵ سال گذشته جلسات قرآنی منازل را در شهرستان حمیدیه کلید زد که حرکت مثمرثمری بود. این جلسات از آن موقع تا کنون در سطح شهرستان در حال برگزاری است. حدود ۳۰ سال پیش استاد مهدی دغاغله برای آموزش قرآن کریم در حمیدیه حضور پیدا می‌کرد که امام جمعه شهرستان شاگرد ایشان بود. پیش از آن جلسات در مساجد نیز برگزار می‌شد، اما پس از آن گسترده‌تر شد. از دیگر پیشکسوتان مؤثر در فعالیت‌های قرآنی حمیدیه حجت‌الاسلام قاسم عبیات، امام جماعت مسجد الهدی است که تاثیر بسزایی در حفظ جلسات قرآنی داشت. 

مدیر دارالقرآن الکریم ابرار آموزش و پرورش حمیدیه ادامه داد: از زمانی که به عنوان مدیر دارالقرآن در آموزش و پرورش حمیدیه حضور پیدا کردم سعی می‌کنم برخی برنامه‌های آموزش و پرورش را در متن جلسات مردمی قرار دهم؛ از جمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت را که به مناسبت آن محفل قرآنی بزرگی با حضور مردم سطح شهر در مسجد الهدی برگزار شد. 

وی در پایان اظهار کرد: در هفته قرآن و عترت 20 محفل قرآنی در سطح مدارس حمیدیه برگزار شد. این مناسبت‌ها را فرصت‌هایی برای ایجاد انس بیشتر با قران کریم، جذب افراد و تربیت قاریان و حافظان بیشتر در سطح شهرستان می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha