مسئولان برای آلودگی هوا فکری کنند/ دانش‌آموزان نباید تعطیل شوند
کد خبر: 4108224
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
وزیر آموزش و پرورش:

مسئولان برای آلودگی هوا فکری کنند/ دانش‌آموزان نباید تعطیل شوند

یوسف نوری گفت: من از مسئولان درخواست می‌کنم که برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانش‌آموزان ما نباید تعطیل باشند؛ زیرا از تحصیل و تربیت مؤثر محروم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش که امروز دوشنبه ۲۸ آذر در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر وضعیت تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا گفت: من از مسئولان درخواست می‌کنم که برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانش‌آموزان ما نباید تعطیل باشند. به این شکل دانش‌آموزان از تحصیل و تربیت مؤثر محروم می‌شوند. همه به ما اعتراض می‌کنند که چرا مدارس تعطیل است. از طرفی ما هم در ایام کرونا و هم در شرایط آلودگی هوا تابع مسئولین ذی‌ربط هستیم.

وی ادامه داد: ما قلباً از این تعطیلی‌ها ناراحت هستیم و برای دانش‌آموزان در سامانه شاد نمونه تدریس‌ها را گذاشتیم. معلمان هم با دانش‌آموزان ارتباط دارند تا به صورت انفرادی مشکلاتشان را برطرف کنند. بیشتر شهرهایی که تعطیل شدند به دلیل نبود وسایل ارتباطی است و مشکلی در اینترنت و سامانه شاد نیست.

وی در رابطه با نشست امروز برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه یک سال از ورود ما به آموزش و پرورش می‌گذرد، دوستان اقدامات بسیاری خوبی انجام دادند که از جمله آسیب‌شناسی عدم اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و تنظیم برنامه راهبردی برای راهبری اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

نوری ادامه داد: دوستان پیشنهاد کردند که سند تحول بنیادین در معرض نقد قرار دهیم. یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت، پرورش متربیان با تفکر انتقادی است. لذا ما باید نقد را بپذیریم و از این طریق مشارکت صاحب‌نظران را داشته باشیم. من مطمئنم تضرب آراء و اختلافی که بین کارشناسان وجود دارد در نهایت منجر به این می‌شود تا آنها به توافقی برسند که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صورت منطقی و مورد وفاق همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت با نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف پیش رود.

وی اضافه کرد: تحول انتها ندارد اما سند مدرسه‌ای این سند نگاشته می‌شود و به تدریج مدارس ما از جهت دستیابی به شاخص‌های سند وارد چرخه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهند شد. به نظر می‌آید طبق زمان‌بندی بتوانند تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام مدارس را در جریان سند تحول بنیادین قرار گیرند و ارزیابی مدارس برای رتبه‌بندی سند انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با مهم‌ترین مانع برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش گفت: مانع اول درون نظام آموزش و پرورش است. ابتدا ستاد باید به این باور برسد که فرهنگ سازمانی ایجاد شود که ما واقعاً بخواهیم سند را اجرا کنیم. باید این باور ایجاد شود که سند تحول بنیادین سند خوبی است و همین رتبه‌بندی معلمان یکی از بندهای سند تحول بنیادین بود که اجرایی شد. ان‌شاءالله بحث ارتقای نظام تعلیم و تربیت و رقابت بین معلم‌ها به معنای ارتقای شایستگی‌های معلمی و اصلاح نظام پرداخت را در پی خواهد داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم سند اجرا شود باید آموزش و پرورش دغدغه ملی باشد و همه مردم و دستگاه‌ها و رسانه کمک کنند. ما دست نیاز را به سوی همه دراز می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد و دغدغه ملی ایجاد شود که بتوانیم سند تحول بنیادین را اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha