400 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) تشییع می‌شوند + فیلم
کد خبر: 4108723
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
سردار حسن‌زاده خبر داد:

400 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) تشییع می‌شوند + فیلم

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: دفاع مقدس نقطه درخشان و قابل افتخار در تاریخ این سرزمین است. از دفاع مقدس تا ابد به نیکی یاد خواهد شد. در تاریخ خواهند گفت ایران اسلامی در مقابل قدرت‌های جهان ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاکش اشغال شود.

به گزارش ایکنا، نشست خبری تشییع پیکر مطهر 400 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ امروز 30 آذرماه در سالن قصرشیرین باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه سردار حسن‌زاده گفت: دفاع مقدس نقطه درخشان و قابل افتخار در تاریخ این سرزمین است. از دفاع مقدس تا ابد به نیکی یاد خواهد شد. در تاریخ خواهند گفت ایران اسلامی در مقابل قدرت‌های جهان ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاکش اشغال شود.

وی افزود: پیروزی در دفاع مقدس به مدد یک فرهنگ حاصل شده است آن نیز شهادت و ایثار است. در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام با ایثار جانشان، تفکری را در این سرزمین رواج دادند که سبب امنیت این کشور در زمان حال شده است. در میان شهیدان، شهدای گمنام بسیار عزیز هستند و مردم با آنها انس گرفته‌اند. این بزرگان با ایثار خالصانه جانشان به دفاع از سرزمینشان برخواسته و مردانگی را معنا کردند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) ادامه داد: خیلی از شهدا هشت سال جنگ تحمیلی دوست داشتند مانند مادرشان حضرت فاطمه(س) گمنام باشند. شهدای گمنام را باید یکی از قله‌های ایستادگی دفاع مقدس نام نهاد. با این توضیح افتخار داریم که پیکر 400 شهید گمنام  در دستان مردم تشییع کنیم.

حسن‌زاده تاکید کرد: 200 پیکر شهید در سراسر استان‌ها تشییع خواهند شد و 200 شهید دیگر در کوی دانشگاه، همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع می‌شوند. این 400 شهید گمنام در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای 5، کربلای 4 و والفجر 1 به شهادت رسیده‌اند. مراسم تشییع  در تهران از ساعت هشت صبح در مقابل در کوی دانشگاه برپا خواهد شد و سپس کاروان شهدا به سمت معراج شهدا حرکت خواهد کرد تا در آنها به خاک سپرده شوند.

وی با بیان اینکه امسال موکب‌هایی از مردم پذیرایی خواهند کرد، گفت: با حضور پرشور مردم در تشیع پیکر شهدا در سال 1400 امسال تمهیداتی اندیشیده شده از مردم پذیرایی صورت گیرد. در این راستا 250 موکب و ایستگاه‌های صلواتی از مردم پذیرایی خواهند کرد.

شهدای گمنام نقطه افتختار تاریخ این سرزمین هستند / تشیع پیکر 400 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)

سردار حسن‌زاده اعلام کرد: در باغ موزه  دفاع مقدس نیز قرار است در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) وداعی با پیکر شهدا داشته باشیم. مردم نیز می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند. در این وداع قرار است مراسم مداحی هم داشته باشیم. مراسم خاکسپاری طی چندین روز در استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در انتها بیان کرد: تجربه برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا نشان داده، این رویداد فضای معنوی و حماسی را در کشور به وجود می‌آورید. امیدوارم امسال هم شاهد این موضوع باشیم.

انتهای پیام
captcha