مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جذب می‌شوند
کد خبر: 4110218
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
یوسف نوری:

مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جذب می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای تولید نیروی انسانی خلاق بیشتر تلاش شود، گفت: تعدادی مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تغییرات اساسی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از مازندران، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، 6 دی‌ماه در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده‌ ولی‌فقیه در مازندران در ساری گفت: بزرگترین بنگاه اقتصادی آموزش و پرورش یعنی صندوق فرهنگیان در اختیار مدیران مازندرانی وزارتخانه است که این نشان دهنده استفاده از نیروی‌های شایسته این استان در مسئولیت‌های مهم است.

وی افزود: آموزش و پرورش به دلایل مختلف در سال‌های گذشته محور قرار نگرفت و در این ارتباط نتایج ملموسی را شاهد نبودیم. اگر به آموزش و پرورش در کنار توجه به اقتصاد به معنای واقعی اهمیت داده شود، توسعه کشور هموارتر خواهد شد و باید به هدف اصلی یعنی محور قرار دادن فرهنگ و آموزش، بازگشت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با ارائه این مطلب که در سال‌های گذشته دانشگاه فرهنگیان رها شده بود و دانش‌آموختگان با معدل ۱۰ فارغ التحصیل می‌شدند، برای احیای فرهنگ و آموزش در کشور در تلاش هستیم، گفت: در بحث برخی کتب درسی و هنرستان‌ها مشکلات عمیقی وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی اصولی محتوای ایرانی در آموزش و پرورش بیشتر به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: هنرستان‌ها را از تفکر جزیره‌ای بیرون آوردیم، آموزش‌های تخصصی در دست پیگیری است و باید برای تولید نیروی انسانی خلاق بیشتر تلاش شود. تعدادی مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تغییرات اساسی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف رتبه‌بندی معلمان برای افزایش کیفیت آموزشی است اگر چه در شروع کار هستیم و نواقصی وجود دارد اما برای رفع دغدغه تلاش خواهیم کرد. آموزش و پرورش ظرف فرهنگی است و هر کاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید پیوست آموزش و پرورش داشته باشد.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش در خدمت تمامی مسئولان در حوزه‌های مختلف است تا بتوانیم قدمی در مسیر ولایت و برای توسعه کشور برداریم، گفت: تمدن‌سازی اصل مهمی در آموزش و پرورش است که این مهم با تربیت نیروی انسانی خلاق شدنی است.

انتهای پیام
captcha