افزایش نرخ رشد پیشرفت خوزستان
کد خبر: 4110580
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

افزایش نرخ رشد پیشرفت خوزستان

وزیر کشور گفت: نرخ رشد در استان در سال گذشته ۲.۶ بود که اکنون به ۵.۶ رسیده است، همه جا پیشرفت را با نرخ رشد می‌سنجند و این بسیار ارزشمند است و نشان دهنده پیشرفت استان است.

احمد وحیدیبه گزارش ایکنا از خوزستان، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز ۸ دی در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، ضمن گرامیداشت روز ۹ دی ماه، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هرجا مشکلی هست آنجا مردم حضور ندارند و هرجا مردم حاضر باشند مشکلات حل می‌شود. این رمز موفقیت ما در همه دوره های پیش و پس از انقلاب و تاکنون است. 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری ایام فاطمیه و تشییع شهدای گمنام، گفت: این حضور مربوط به دشمن شناسی ملت ما است و همچنان قهرمانانه و شجاعانه به میدان می‌آیند و توطئه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود و البته بعد از ایمان به خدا این بزرگ‌ترین نقطه قوت ما است. سالگرد شهادت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را نیز گرامی می‌داریم. مردم دیدند که چگونه فرزند تربیت یافته انقلاب می‌تواند دنیا را شگفت زده کند. انقلاب در مسیر درست با رهبری فرزانه و در گیرو دار معرکه‌های امروز به سلامت جلو می‌رود. 

وزیر کشور با تاکید بر لزوم یادآوری نعمت‌ها، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و عدم رضایت بر ما فائق آید؛ این برنامه طراحی شده دشمن و کاملا حساب شده است. در اغتشاشات اخیر، هر چه تلاش کردند در این استان نتوانستند موفقیت پیدا کنند و از سر خشم و کینه جریان ترور ناجوانمردانه را در ایذه رقم زدند. دیدیم که در تلویزیون‌ها به بد و بیراه گفتن به مردم این سرزمین پاک روی آوردند که چرا بلند نمی‌شوند اما وقتی استقامت و پایداری خوزستان را دیدند متوسل به ترور ناجوانمردانه شدند. با همت همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، برخی از عوامل ترور کشته و برخی دستگیر شدند و اعترافاتشان پخش شد. این نشان دهنده تلاش و عصبانیت دشمن است. به ویژه در استان خوزستان بسیاری از دشمنان چشم امید داشتند.  

وحیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان یادآور شد: در استان خوزستان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است که توسط استاندار سابق استان بیان شد. نرخ رشد در استان در سال گذشته ۲.۶ بود که اکنون به ۵.۶ رسیده است، همه جا پیشرفت را با نرخ رشد می‌سنجند و این بسیار ارزشمند است و نشان دهنده پیشرفت استان است.

وی با اشاره به رشد درآمد گمرکی نیز گفت: درآمد گمرکی از ۴ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است. بحث فاضلاب نیز با وجود بارش ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر، در برخی مناطق اصلا آبگرفتگی نبود و در چند منطقه در عرض ۲۴ ساعت، دفع شد درحالی که سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۲ روز آبگرفتگی وجود داشت. 

وزیر کشور گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یک  دفعه برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تزریق شد که بی سابقه بود. همچنین ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شد که بیشترین میزان اعتبارات در میان استان‌ها بود و این حق خوزستان است. با وجود کاهش بارش‌ها سال گذشته نگران کشاورزان عزیز بودیم که به خوبی مدیریت شد و امسال درباره کشت پاییزه نیز برای بار دوم آب داده شد و نگرانی از بابت کشت وجود ندارد. با وجود کاهش نزولات آسمانی برداشت کشت بسیار خوبی داشتیم.  

وی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق، عنوان کرد: رئیس جمهور چندین بار در خوزستان حضور پیدا کرد که نشان دهنده پای کار بودن دولت و مردم است. بعد از اینکه موفقیت‌ها روشن شد و خود را نشان داد، دشمن با تمام قوا آمد. اغتشاشات را درست کرد و به نتیجه رسید و رسما در رسانه‌های خود اعلام کردند که سراغ اقتصاد می‌روند و حالا هم با ایجاد نوسانات ارزی، جنگ روانی و تبلیغ عظیمی می‌کنند که ای مردم پول خود را از بانک‌ها بیرون بکشید. تلاش دشمن خیلی فراوان است و تلاش دارد که در نوسانات ارزی مردم را ناامید کنند. تلاش گسترده‌ای برای این کار صوت گرفته است. ما الان از نظر ارز مشکل نداریم و ارز فراوانی در اختیار داریم. ذخایر کالای اساسی تا ۱۳۰ درصد است. 

وحیدی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند مردم را ناامید کند، بیان کرد:  در بحث خودرو دولت بسیار تلاش می‌کند که ساماندهی کند اما عمده آن در بازاری است که متاسفانه در آن کارهای دلالی صورت می‌گیرد وگرنه قیمت از مبدا به غیر از قیمت یکی دو خودرو که دستور رسیدگی به آن داده شد، در بازار دلالی اضافه شده است. متاسفانه ما با پدیده بدی مواجه هستیم و برخی به دنبال سودجویی خود هستند و کاری ندارند که مردم دچار چه مشکلی می‌شوند. ولی ما همین الان هم به لحاظ اقتصادی در موقعیت خوبی به سر می‌بریم. 

انتهای پیام
captcha