تلویزیون رنگ و بوی مادرانه می‌گیرد + فیلم
کد خبر: 4113931
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
در آستانه روز مادر؛

تلویزیون رنگ و بوی مادرانه می‌گیرد + فیلم

در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، فیلم‌‌های مختلفی با محوریت زن روی شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «گهواره‌ای برای مادر»، «زاپاس»، «یک روز خوب»، «خواستگار محترم»، «مهمان مامان»، «شاخه گلی برای عروس»، «همه دختران من»، «مادر» و... پنجشنبه و جمعه 22 و 23 دی مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی ‌پناه بر خدا رضایی جمعه 23 دی ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره دختری به نام نرگس است که یک طلاب برجسته است. او در آزمون‌های تبلیغ برون مرزی قبول می ‌شود و موقعیت بزرگی در زندگی خود فراهم می ‌آورد ولی به خاطر بیماری مادرش بر سر دوراهی سختی قرار می‌گیرد. الهام حمیدی، امیر آقایی، افسر اسدی، مهران رجبی و غزل صارمی در فیلم سینمایی «گهواره ای برای مادر» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، جمعه 23 دی ساعت 00:00 بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک تیم فوتبال متعلق به اهالی شهر رامیان که در دسته سوم کشور فعالیت داشته به دسته دوم صعود می‌کند. سعید از بازیکانان این تیم است که در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می‌شود و سلامتی‌اش به خطر می‌افتد. در این فیلم سینمایی؛ امیر جعفری، ریما رامین‌فر، احمد مهران فر، الناز حبیبی و شبنم مقدمی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «یک روز خوب» به کارگردانی مصطفی خانلقی، جمعه 23 دی ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در یک مجتمع مسکونی، بچه‌هایی که پدر و مادرشان سر کار می‌روند، با شروع تابستان اوقات خود را تا آمدن والدین با هم می‌گذرانند. در آستانه ولادت «حضرت زهرا (س)» آنها قصد دارند برای مادرشان هدیه‌ای بخرند اما مبلغی که دارند برای خرید هدیه کافی نیست. شمسی فضل الهی، فرهاد بشارتی، مهیار مجیب، نگین معتضدی، مژگان غلامی، ملیکا شعبان و سارا بهارلو در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری، جمعه 23 دی ساعت 23:45 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم داستان ستوانی به نام سعید را در فاصله زمانی قبل از انقلاب تا پیش از فرار شاه در یزد روایت می‌کند. سعید در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است، سکونت می‌کند. عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی فر، الهام چرخنده، رزیتا غفاری و سیما خضرآبادی فیلم تلویزیونی «حانیه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «خواستگار محترم» به کارگردانی داوود موثقی، پنجشنبه 22 دی ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: احمد مرادی که حدود 40 سال پیش به دلیل عدم موفقیت در خواستگاری از دختری به نام اختر به فرانسه مهاجرت کرده، اینک بنا به توصیه پزشکان معالج خود به ایران بازمی‌گردد و همزمان به جست‌وجوی دوستان و آشنایان می‌پردازد. آئیش، گوهر خیراندیش، مرضیه خوش‌تراش، سید ابراهیم بحرالعلومی و علی اللهیاری در فیلم سینمایی «خواستگار محترم» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «شوخی ممنوع» به کارگردانی سپند امیر سلیمانی، پنجشنبه 22 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم ماجرای سه پیرمرد به نام های اکبر، حشمت و منوچهر است که رفاقتی قدیمی دارند و برای شوخی و خنده، دائما دست به یکی کرده و همدیگر را فریب و آزار می‌دهند. سعید امیرسلیمانی، نادرسلیمانی، زنده یاد حسین محب اهری و ارژنگ امیرفضلی در فیلم سینمایی «شوخی ممنوع» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / تلویزیون بوی مادرانه به خود گرفت + فیلم

فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی، پنجشنبه 22 دی ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: برای خانواده‌ای مهمان سرزده، تازه عروس و داماد، می‌آید. گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، پارسا پیروزفر، امین حیایی، فریده سپاه منصور و نسرین مقانلو در فیلم سینمایی «مهمان مامان» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی، جمعه 23 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سلطان علی دل در گروی دختری به نام آزیتا دارد و هدفش ازدواج با اوست. جواد رضویان، حدیث فولادوند و مجید صالحی در فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «همه دختران من» به کارگردانی اسماعیل سلطانیان، جمعه 23 دی ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره اسفندیار رویینی است که صاحب شش فرزند دختر است و انتظار فرزند هفتم را می کشد، اما فرزند هفتم نیز دختر است. اسفندیار پس از آن که از دریافت مساعده از اداره اش ناامید می شود به شرکت مهندسان مشاور مراجعه می‌کند که در آن جا در ازای بهره ماهانه سرمایه گذاری کرده است. در این فیلم فردوس کاویانی، نادیا دلدارگلچین، نسرین مقانلو، علی مصفا، ابراهیم آبادی، مجید قناد، محمدعلی مژدهی و عباس محبی به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه کودک

فیلم سینمایی «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی، جمعه 23 دی ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پدر مهران در جبهه پزشک است و مهران که سه سال پیش مادرش را از دست داده با پدر بزرگش زندگی می کند. پدر خانواده ای از کردهای شهر مهران را که هم بر اثر جنگ آواره شده اند و هم پدر خانواده نیاز به جراحی دارد به منزل پدرش می فرستد تا آنجا مستقر شوند و پدر بزرگ به آنها کمک کند تا بیماری پدر خانواده برطرف شود. سجاد اسماعیلی، باسط رضایی، امیررضا وزیری، محمد مهدی میرحسینی، معصومه قاسمی‌پور، شیما میرعربشاهی و فاطمه مجیبیان در فیلم سینمایی «مهران» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «وروجک‌ها» به کارگردانی فرزاد اژدری، جمعه 23 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم داستان خواهر و برادری به نام ساینا و سینا است که با شیطنت و ناسازگاری باعث حمله قلبی مادرشان می شوند. پدر خانواده که سعی دارد آنها را تربیت و تنبیه کند آن دو را در خانه تنها گذاشته و از بیرون با دوربین آنها را چک می کند. علی‌رضا خمسه، سیما تیرانداز، مهدی احمدی، طوفان مهردادیان، ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشتک، روژان تقی زاده، عسل مردی، آرش ادیبی، امیرعلی عزتخانی و غزل مردی در فیلم سینمایی «وروجک ها» بازی کرده‌اند.

مادر

شبکه سلامت (با رابط ناشنوا)

فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی، جمعه 23 دی ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: مادری پیر که در سرای سالمندان زندگی می‌کند به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند. گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع می کند. زنده یاد رقیه چهره آزاد، زنده یاد محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم پور، زنده یاد امین تارخ، اکبر عبدی، حمید جبلی و فریماه فرجامی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha