«سینما سلامت» حافظ مجاهدت‌های کادر درمان است
کد خبر: 4114240
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
جوادی:

«سینما سلامت» حافظ مجاهدت‌های کادر درمان است

رئیس بنیاد سینمایی فارابی در اختتامیه سینما سلامت گفت: صحنه‌های مجاهدت و ایثار کادر درمان و زحمات آن‌ها هیچ وقت از ذهن مردم محو نخواهد شد و رسالت ما حفظ این صحنه‌هاست.

به گزارش ایکنا اختتامیه نخستین رویداد سینما سلامت با محور کرونا شب گذشته با تلاش سازمان سینمایی فارابی و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

کمک سینما به سلامت کشور

محمدمهدی جوادی؛ رئیس بنیاد سینمایی فارابی با حضور در نخستین رویداد سینما سلامت گفت: سلامت موضوع مهمی برای ماست و از روزی که من پا به بنیاد سینمایی فارابی گذاشتم کرونا و سینمای سلامت یکی از موضوعات کاری من بود.

وی افزود: رویداد سینمای سلامت و شیوه کارامدی آن به عنوان یک رویداد ایده‌پرداز می‌تواند ضعف ما را در مضامین فیلمسازی برطرف کند. خوشحالم که امسال خروجی یکی از کارهای سینمایی بنیاد سینمایی فارابی در فجر اختصاص به موضوع سلامت و درمان دارد و امیدوارم دوستان کار را ببیند و بپسندند‌ تا سال دیگر دومین اثر خود را در حوزه سلامت داشته باشیم.

جوادی در خصوص ایده رویداد سینما سلامت گفت: در ابتدا دکتر قناعتی از ایده‌ای به نام دانشگاه پزشکی اجتماعی گفتند و زمانی که راجع به این موضوع صحبت می‌کردیم دیدم که این موضع چقدر می‌تواند به سلامت کشور کمک کند.

صحنه‌های مجاهدت و ایثار کادر درمان و زحمات آن‌ها هیچ وقت از ذهن مردم محو نخواهد شد. رسالت ما حفظ این صحنه‌هاست از این رو ما در سینما رسالت خود را باید بیش از گذشته ایفا کنیم و کارهای بسیاری داریم.

وی در پایان با اشاره به جمعی از هنرمندان و کادردرمان که در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند گفت: دوست دارم از کسانی که جان خود را توسط این بیماری از دست دادند یاد کنم.

«سینما سلامت» حافظ مجاهدت‌های کادر درمان است

فیلم‌هایی که تکراری نمی‌شوند

در این مراسم زهرا شاهین‌فر دبیر اجرایی نخستین رویداد سینما سلامت نیز گفت: در حین برگزاری مراسمی هستیم که برای نخستین بار در ایران رقم می‌خورد و بنده از سمت بنیاد سینمایی فارابی دعوت شدم تا این رویداد را پیش ببرم.

وی افزود: شاید در ابتدا از حقایقی که در میان کتب نبود دور بودیم. خیلی‌ها پرسیدند و گفتند ما دوست داریم آثار را در دوران کرونا تماشا کنیم، اما مگر آثار زمان دفاع مقدس برای ما تکراری شده است؟ رویداد سینماسلامت به همت بنیاد سینمایی فارابی و دانشگاه علوم پزشکی تهران رقم خورد و ما آغاز این رویداد را از پنجم آذر اعلام کردیم، اما کار‌ها از قبل آن انجام شده بود.

دبیر اجرایی رویداد سینما‌سلامت گفت: ابتدا گمانم بر این بود در فضایی که درحال حاضر زندگی می‌کنیم نشود این رویداد را اجرایی کرد، اما خدا را شکر توانستیم و اکنون آثار بسیار خوبی از سینما دوستان و حوزه سلامت داریم. البته بسیاری از آثار بودند که دوست داشتیم حضور داشته باشند، اما به هر حال به ۱۵ اثر بسنده کردیم و از این تعداد پنج برگزیده داریم.

حضرت زهرا(س)؛ شخصیتی توصیف‌ناپذیر

 پدرام پاک‌آیین دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و صحبت در خصوص شخصیت این بانو گفت: حضرت زهرا(س) شخصی است که ما نمی‌توانیم او را توصیف کنیم زیرا پیغمبر ایشان را سیدالنساء می‌نامیدند. خوشحال هستم که در آستانه چنین روزی شاهد رویداد مهمی هستیم؛ زمانی کرونا ضربه سهمگینی به بشر وارد کرد که درک کند چقدر نیازمند است.

وی با اشاره به قلم نویسندگان گفت: قلم شما روایتگر چنین حادثه سهمگین بشری است‌. گرچه ما شاهد کسرت محصولات فرهنگی هنری هستیم اما چشم انتظار نوشته‌هایی از دل متونی هستیم تا آن اثر ماندگار طلوع کند.

پاک‌آیین گفت: تصور می‌کنم اینجا باید منتقدین هم پای کار بیایند و این آثار را با محک و معیار هنری خود بسنجند. تمام ظرفیت کادر درمان و پزشکی ما در خدمت هنرمندان است تا تصاویر، محتوا و دیتا و ثبت وقایع را صورت دهند و با هنرمندان جوان و با استعداد برای خلق آثار ارزشمند و هنری تلاش کنیم و مستندهایی در خصوص پیشرفتمان در حوزه کرونا بسازیم.

انتهای پیام
captcha