اصلاح آئین‌نامه آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن + دانلود
کد خبر: 4115552
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

اصلاح آئین‌نامه آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن + دانلود

شورای تخصصی حفظ قرآن کریم در ششمین دوره خود به جهت تسهیل آزمون‌های حفظ برای حافظان قرآن کریم، آئین‌نامه آزمون‌ها را مورد بررسی و بازبینی قرار داد.

به گزارش ایکنا، شورای کارشناسی ارزیابی و اعطای مدرک عمومی و تخصصی به حافظان قرآن کریم طبق ماده ۴ از مصوبه جلسه ۵۷۳ مورخ ۸ آذرماه ۱۳۸۴، به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون‌ها، با حضور هفت نفر از اعضای رسمی به نمایندگی از دستگاه‌های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، سازمان اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه‌های علمیه، اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت، سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

این شورا در ششمین دوره خود به جهت تسهیل آزمون‌های حفظ برای حافظان قرآن کریم، آئین‌نامه آزمون‌های حفظ را مورد بررسی و بازبینی قرار داد که مهمترین تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در جلسات مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از هجدهمین دوره آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم (سال ۱۴۰۲) اجرا خواهد شد که به شرح زیر است.

۱ – در مرحله اول آزمون (کتبی) از هر جزء سه سؤال مفاهیم و دو سؤال حفظ طرح خواهد شد که سابقاً در هر جزء، چهار سوال مفاهیم و یک سوال حفظ طراحی می‌شد.

۲ – حذف نمرات منفی از تمامی مراحل کتبی آزمون‌ها (به استثنای مرحله دوم که به صورت شفاهی برگزار می‌شود و فاقد نمره منفی است) سابقاً در مرحله اول و سوم هر سه پاسخ نادرست یک نمره منفی محاسبه می‌شد.

۳ – تغییر حد نصاب‌های مربوط به رشته‌های ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل در مرحله اول آزمون (کتبی ترجمه و حفظ) به صورت «رشته امتحانی ۱۰ جزء (درجه ۵): نمره قبولی ۳۰ از ۵۰»، «رشته امتحانی ۲۰ جزء (درجه ۴): نمره قبولی ۶۰ از ۱۰۰»، «رشته امتحانی حفظ کل (درجه ۳ – کارشناسی): نمره قبولی ۱۰۵ از ۱۵۰»، «رشته امتحانی حفظ کل (درجه ۲ و ۱ – ارشد و دکتری): نمره قبولی ۱۲۰ از ۱۵۰»

همچنین علاوه بر موارد مذکور تغییراتی پیرامون بند‌هایی از معافیت‌های مراحل مختلف آزمون صورت گرفته که حفاظ می‌توانند برای اطلاع بیشتر آئین‌نامه مربوطه را دریافت کنند.

دریافت آخرین تغییرات آئین‌نامه

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۰۰:۲۷
0
0
لطفاً آزمون حفظ را سالی دو بار برگزار نمایید
captcha