فعالیت ۱۲ مهد قرآن در شهرستان بیجار
کد خبر: 4116588
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

فعالیت ۱۲ مهد قرآن در شهرستان بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از فعالیت ۱۲ مهد قرآنی به‌منظور آشنایی خردسالان با مفاهیم قرآنی در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: از این تعداد 6 مرکز داخل شهر و 6 مرکز در سطح روستاها و شهرهای بیجار فعال هستند.

جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اينکه قرآن بهترين هدايت‌کننده جامعه بشری است، گفت: عمل کردن به معارف و تعاليم والای اين کتاب نورانی بايد در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنويت هدايت کند.

وی افزود: قرآن و معارف اهل بيت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل شده است بنابراين توسعه فعاليت‌های مؤسسات قرآنی بايد در دستور کار قرار گرفته و در اين زمينه از ظرفيت‌های فضای مجازی نيز به خوبی استفاده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از فعالیت ۱۲ مهد قرآنی به‌منظور آشنایی خردسالان با مفاهیم قرآنی در شهرستان بیجار خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 6 مرکز داخل شهر و 6 مرکز در سطح روستاها و شهرهای بیجار فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر کلاس تعداد 30 دانش‌آموز مشغول یادگیری مفاهیم قرآنی هستند، افزود: برنامه‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن با هدف ایجاد و تقویت روحیه قرآنی و آشنایی مخاطبان با معارف عمیق قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ قرآن با شرکت قرآن‌آموزان در ۳۵ خانه قرآن شهری و روستایی بیجار افزود: کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم ویژه کودکان به صورت مجزا در این خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل و قرائت، برگزار کارگاه‌های محتوای قرآنی شامل فن ترجمه قرآن، تفسیر و تدبر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مسابقات جذاب و متنوع در رشته‌های مختلف از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن است.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در پايان با تأکيد بر اينکه ترويج فرهنگ قرآنی بايد مورد توجه همگان باشد، يادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهيم و ترويج آن تلاش خاصی صورت گيرد، شاهد حل بسياری از مشکلات جوامع بشری خواهيم بود که اين‌ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبير کرده است.

انتهای پیام
captcha