اجرای مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج در اواخر بهمن‌ + صوت
کد خبر: 4116697
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

اجرای مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج در اواخر بهمن‌ + صوت

رئیس دارالقرآن بسیج از پایان مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این نهاد تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: مرحله کشوری این رویداد نیز دهه آخر بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام لیموییحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج امسال با رویکرد جدید و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از ابتدای شهریورماه آغاز به کار کرد، گفت: برخلاف سال‌های گذشته که مسابقات سه‌ مرحله‌ای بود، امسال این مسابقات به صورت چهارمرحله‌ای برگزار می‌شود و مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها به مراحل مسابقات افزوده شده است.

وی افزود: افزوده شدن مرحله پایگاهی به مسابقات باعث شد رشته‌ها عمومی‌تر در نظر گرفته شود به طوری که افراد در سنین زیر هفت سال نیز امکان حضور در مسابقات را پیدا کردند. همچنین آنهایی که بخش‌های مختلفی از قرآن مانند 20 سوره یا سوره‌های پایانی قرآن را حفظ بودند نیز امکان حضور پیدا کردند. به هر شکل این تغییرات بهانه‌ای شد تا افرادی که علاقه دارند در مسابقات قرآن خودشان را محک بزنند بتوانند در این رویداد شرکت کنند.

لیمویی تصریح کرد: همین موضوع باعث شد تا امسال 117 هزار و 673 نفر از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای حضور در مسابقات ثبت‌نام کنند. علاوه بر این افرادی هم بودند که در زمان برگزاری مرحله پایگاهی شخصاً به پایگاه‌ها مراجعه کرده و به صورت دستی ثبت‌نام کرده بودند، لذا تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده نهایی بالغ بر 120 هزار نفر شده است. بر همین اساس نسبت به سال قبل با رشد حدود شش برابری مواجه بوده‌ایم.

رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته مرحله پایگاهی و حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار شده است، اظهار کرد: مسابقات مرحله اول در بیش از دو هزار نقطه کشور برگزار شد. مرحله دوم نیز مرحله نواحی شهرستانی بود که حدود 600 نقطه از کشور اقدام به برگزاری این مرحله کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز مرحله استانی در حال برگزاری است و نهایتاً تا انتهای هفته جاری در تمامی استان‌ها به پایان می‌رسد و بعد از این مرحله راه‌یافتگان به مرحله کشوری شناسایی خواهند شد.

لیمویی اظهار کرد: مسابقات ما در چهار بخش شامل بخش فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی قرآنی برپا می‌شود. در این چهار بخش و به نسبت 32 استان کشور نفرات اول به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، بر همین اساس در مرحله کشوری شاهد حضور حدود هزار نفر در مسابقات خواهیم بود.

رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه مرحله کشوری طی دو مرحله برگزار می‌شود، گفت: بخش اول مرحله کشوری ارزیابی مجازی شرکت کنندگان و بخش نهایی و فینال نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. در بخش اول ارزیابی که به صورت مجازی است حدود 1000 نفر حضور دارند که از بین آنها 350 نفر به مرحله فینال یا همان مرحله حضوری راه می‌یابند. مرحله نهایی مسابقات نیز بهمن‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

کد
انتهای پیام
captcha