شهرداری تهران دهکده‌های سلامت برپا می‌کند
کد خبر: 4117818
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

شهرداری تهران دهکده‌های سلامت برپا می‌کند

شهردار تهران از راه‌اندازی دهکده‌های سلامت از سوی این نهاد خبر داد و گفت: راه‌اندازی دهکده‌های سلامت در چند نقطه از تهران در دستور کار قرار گرفته‌ است.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به اینکه خوشبخت هستیم که در شنبه‌ امید و افتخار دیگری در کنار شما هستیم، اظهار کرد: یکی از قشنگ‌ترین شنبه‌های امید و افتخار در طی هفته‌های گذشته، شنبه امروز است که توانستیم آغاز به کار طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما امروز خدمت‌رسانی را به یکی از مهمترین بخش‌های شهرداری تهران و جامعه خواهیم داشت که این افراد مسئولیت نظافت و تمیزی شهر را برعهده دارند و ما این مسئله را مدیون این افراد هستیم و وظیفه داریم در جهت سلامت آنها تلاش کنیم.

شهردار تهران با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران تصریح کرد: برای اجرای این طرح همکاری خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت و شرکت شهر سالم انجام گرفت که در این زمینه از آنها قدردانی می‌شود.

زاکانی با اشاره به 3 دهه تلاش شهر سالم در فرآیند خدمت‌رسانی گفت: این مجموعه تلاش کرده است که در راستای سلامت پرسنل شهرداری تهران گام بردارد علاوه بر اینکه سرلیست خدمت خود را نیز در اختیار شهروندان تهرانی قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهر تهران بالا بودن ظرفیت نظام پزشکی و سلامت در شهر است و ما از کادر سلامت با تجربه‌ای در تهران بهره می‌بریم اما به ازای این ظرفیت استفاده لازم و بهینه انجام نمی‌شود.

شهردار تهران با اشاره به مغفول ماندن تهران از عدم دسترسی مناسب به شبکه‌های بهداشتی، تصریح کرد: تهران از این مسئله در رنج است و به همین جهت ما در شهرداری تهران بنا داریم با همکاری بخش‌های مختلف امکانات گسترد‌ه‌ای را در سطح شهر تهران برای استفاده شهروندان فراهم کنیم.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه بهداشتی، عقب‌ماندگی تاریخی را در شهر تهران داریم گفت: در همین ارتباط شهرداری تهران چند تصمیم را برای پایتخت در این دوره دنبال خواهد کرد تا بتوان شرایط مناسبی را در بخش سلامت و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری در راستای مدیریت مشارکتی و توسعه‌ای زیرساخت‌ها با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف تصریح کرد: هدفگذاری ما در این بخش ارتقاء سلامت شهروندان است تا بتوانیم یک الگوی جدیدی را در پایتخت شکل بدهیم.

شهردار تهران افزود: توسعه زیرساخت‌ها از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در این دوره فضاها و امکانات شناسایی شده است بر همین اساس شهرداری تهران بنا دارد خدمات بهداشتی را در فضاهای عمومی از جمله پارک‌ها و بوستان‌ها توسعه بدهد که در همین زمینه 100 پارک در فاز نخست شناسایی شده است ضمن اینکه بنا داریم توسعه خدمات بهداشتی را در 353 محله پیگیری و اجرا کنیم که این کار می‌تواند موجب توسعه خدمات بهداشتی در سطح شهر تهران بشود و کار بزرگی خواهد بود.

زاکانی به ارتقای سطح خدمات بهداشتی در تهران اشاره کرد و گفت: توجه به دهکده‌های سلامت نیز یکی دیگر از مواردی است که به طور جد در این دوره پیگیری خواهد شد. بر همین اساس در چند نقطه از تهران راه‌اندازی دهکده‌های سلامت در دستور کار قرار گرفته‌ است تا بتوانیم این مجموعه‌ها را در چند نقطه خوش آب و هوای تهران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های مد نظر مدیریت شهری ایجاد باغ‌شهرها در نقاط مختلف شهر است که این موضوع نیز در دستور کار مدیریت شهری است تا بتوانیم محل‌های مناسبی را جهت رجوع و مراجعات شهروندان در حوزه سلامت فراهم کنیم. توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، توسعه و ارتقاء خدمات به اقشار مختلف بویژه سالمندان از مواردی است که به صورت جدی توسط مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

زاکانی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران گفت: 63 هزار نفر از پرسنل شهرداری با صورت مستقیم با شهرداری ارتباط دارند و نزدیک به 40 هزار نفر نیز از طریق پیمانکاران با این مجموعه همکاری دارند و در کل 104 نفر از مجموعه شهرداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مجموعه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیروهای خدوم مجموعه شهرداری تهران باکبانان هستند گفت: این افراد در گرما، سرما، برف و باران بدون هیچ وقفه‌ای خدمترسانی می‌کنند و افتخار داریم در بیست و دومین شنبه امید و افتخار واکسیناسیون این افراد را در دستور کار قرار دادیم و ان‌شاءالله این روند برای سایر پرسنل شهرداری تهران ادامه خواهد داشت.

علیرضا زاکانی در حاشیه طرح واکسیناسیون هپاتیت B در قالب بیست و دومین شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این هفته با هفته‌های قبل متفاوت است و تفاوت آن این بود که هدف ما سلامت بخشی از خدمت‌دهندگان به شهروندان بود که آنها در معرض برخی آسیب‌ها قرار دارند و به عنوان یک قشر آسیب‌پذیر باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پاکبانان یکی از زحمتکش‌ترین بخش‌های مدیریت شهری هستند و ما 17 هزار نفر را به عنوان جامعه هدف داشته‌ایم که شرکت شهر سالم در مجموعه‌های شهرداری به عنوان متولی پایش سلامت جسم و روان کارمندان است و ناظر به این تعداد (17 هزار نفر)؛ 15 هزار نفر را جهت تزریق واکسن هپاتیت پایش کرده بودیم.

شهردار تهران افزود: بر همین اساس این کار در دستور کار قرار گرفت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفت و امروز 15 هزار نفر در دستور کار قرار گرفتند تا واکسن خود را دریافت بکنند و در ادامه نیز سایر افراد پایش و ان‌شاءالله کمترین خدمت به این افراد ارائه خواهد شد. برخی از افراد بزرگسال در معرض ابتلا به برخی از بیماری‌ها از جمله دیابت هستند این کار را شروع کردیم ما این کار را از پاکبانان شروع کردیم و توسعه پیدا خواهد کرد. این حداقل کاری است که در قبال سلامت پرسنل انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha