همبستگی برای صلح و توسعه پایدار در جهان اسلام
کد خبر: 4117891
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
موضوع سخنرانی قالیباف در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی؛

همبستگی برای صلح و توسعه پایدار در جهان اسلام

رئیس مجلس قبل از عزیمت به الجزایر گفت: موضوعی که به صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، در ارتباط با جهان اسلام و همبستگی برای صلح و توسعه پایدار است.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز، 8 بهمن ماه پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر به جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان اینکه موضوعاتی را در اولویت بحث خود در این کنفرانس قرار خواهیم داد، گفت: موضوعی که به صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، در ارتباط با جهان اسلام و همبستگی برای صلح و توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه در این نشست بیش از ۲۰ رئیس مجلس حضور دارند، ابراز کرد: این نشست بدون شک از اهمیت ویژه‌ای با محور بحثی که مطرح است، جهان اسلام و نوسازی و توسعه در جهان اسلام، برخوردار است.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، رفتار کشورهای غربی نسبت به امت اسلامی، اسلام‌هراسی و شرایط ویژه فلسطینی‌ها به خصوص بعد از روی کار آمدن نتانیاهو و اقدامات آن‌ها در مناطق اشغالی که البته فلسطینی‌ها عکس‌العمل‌های درست و به جایی در برابر صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، برگزاری این کنفرانس را در این مقطع، بسیار حساس کرده است.

وی با بیان اینکه در این فرصت علاوه بر نشست‌های دو و چند جانبه‌ای که در حاشیه این کنفرانس خواهیم داشت، به طور ویژه روابط دوجانبه ایران و کشور الجزایر را دنبال خواهیم کرد، افزود: یکی از فرصت‌های کم نظیر دیگر اینکه کنفرانس مذکور در شمال آفریقا برگزار می‌شود که عمدتاً کشورهای مسلمان هستند و روسای مجالسشان در این کنفرانس حضور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، آفریقا را در شرایط فعلی یکی از فرصت‌های مهم مسائل اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام دانست و ادامه داد: امیدواریم از این فرصت دو روزه، بتوانیم استفاده لازم را ببریم و در توسعه روابط به خصوص برای وحدت در بین کشورهای اسلامی، تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از تلاش‌های دشمنان جهان اسلام، تفرقه بین مذاهب و فرق مختلف است، گفت: این کنفرانس و مباحث مطرح در آن فرصتی را فراهم خواهد کرد که با انسجام بیشتر وحدت منسجم‌تری را برای عزت امت اسلامی، پیشرفت اسلام، مبارزه با کسانی که می‌خواهند اسلام را در دنیا خدشه‌دار کنند و مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی کنند، دنبال کنیم و بتوانیم کار جدی و اساسی را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha