آمادگی آموزش‌وپرورش برای همکاری با ایکنا به منظور معرفی دانش‌آموزان قرآنی
کد خبر: 4118250
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
بابایی خبر داد:

آمادگی آموزش‌وپرورش برای همکاری با ایکنا به منظور معرفی دانش‌آموزان قرآنی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش با اعلام آمادگی همکاری با ایکنا برای معرفی دانش‌آموزان قرآنی گفت: باید مستندی تهیه شود تا این افراد به عنوان الگوهای جامعه برای سایر دانش‌آموزان معرفی شوند.

مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورشمصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، گفت: در حوزه آموزش و پرورش آنچه باید از سوی خبرگزاری ایکنا مورد توجه باشد، معطوف به ظرفیت بسیاری است که وجود دارد، به عنوان مثال در استان یزد بیش از 270 هزار دانش‌آموز و 14 هزار فرهنگی فعالیت دارند که بخش قابل توجهی از این جمعیت در حوزه قرآن و عترت و رشته‌های مرتبط به آن مشغول فعالیت هستند و حتی افراد ممتازی در کانون‌های وابسته به آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، بنابراین رسالت مهم این رسانه معرفی دانش‌آموزان و افراد ممتاز قرآنی به جامعه است.

بابایی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی در مشهد مقدس گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان بسیاری به ویژه از استان یزد حضور یافتند و توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند؛ لذا ایکنا در پوشش مطلوب و مناسب این جشنواره‌ها و همچنین معرفی برگزیدگان آن نقش مهمی برعهده دارد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آماده همکاری با ایکنا در جهت شناسایی و معرفی دانش‌آموزان قرآنی هستیم تا مستندی تهیه و نسبت به انتشار آن اقدام کند. این افراد باید به عنوان الگوهای جامعه برای سایر دانش‌آموزان معرفی شوند، مسئله‌ای که ما متأسفانه نسبت به آن غافل بودیم.

بابایی با بیان خاطره‌ای از سفر به کرمانشاه اظهار کرد: در مسیر خرم‌آباد به کرمانشاه در شهری توقف و برای نماز به مسجدی مراجعه کردیم، در این مسجد حلقه معرفتی با حضور 11 دانش‌آموز در رده‌های سنی مختلف تشکیل و یکی از معلمان طرح امین مشغول آموزش قرآن به این نوجوانان بود. معتقد هستم این رویداد می‌تواند ظرفیت خوبی برای معرفی دانش‌آموزان و معلمان و افراد دغدغه‌مند در حوزه قرآن و عترت باشد، افرادی که بدون هیچ ادعایی کار تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند. خوشبختانه این‌گونه ظرفیت‌ها در سطح کشور فراوان دیده می‌شود که آکنده از اتفاقات زیبا است و ما در رسانه باید تلاش کنیم این زیبایی‌ها و اتفاقات خوب در جامعه را بازنشر دهیم.

وضعیت جذب فعالان قرآنی در آموزش و پرورش

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همچنین جایگاه فعالان قرآنی در زمینه جذب و استخدام در آموزش و پرورش گفت: معلمان در جریان برنامه رتبه‌بندی هستند و از طریق شبکه‌های داخلی این نهاد اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست و کار به سرعت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه فعالان قرآنی، اکنون بر این موضوع متمرکز شده‌ایم تا زمینه ورود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انجام شود و تلاش می‌شود تمامی ورود معلمان به حوزه آموزش و پرورش از طریق دو دانشگاه مذکور  صورت گیرد چرا که این امر، مطالبه رهبر انقلاب و فعالان تعلیم و تربیت نیز هست تا معلم بر اساس گزینش سنجیده و در کلاس‌های درس با آمادگی کامل حاضر شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه حمایت از نوجوانان قرآنی و ایجاد انگیزه گفت: معاونت پرورشی این نهاد به صورت جدی کار پرورش و تقویت این استعدادها را پیگیری می‌کند که برگزاری اجلاس‌های سراسری نماز، مسابقات قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی مؤید این مطلب است. خوشبختانه در طول سال تحصیلی برنامه‌های متعدد در حوزه قرآن و عترت انجام می‌شود و استعدادهای هر حوزه شناسایی و حمایت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha