چگونه به مردم زلزله زده خوی کمک کنیم
کد خبر: 4118387
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

چگونه به مردم زلزله زده خوی کمک کنیم

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام این مطلب که در حال حاضر هیتر برقی و پتو عمده نیاز مردم مناطق زلزله‌زده خوی است، شماره حساب‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را اعلام کرد.

چگونه به مردم زلزله زده خوی کمک کنیم؟

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای پویش «مهر تابان» برای کمک به زلزله‌زدگان استان آذربایجان غربی(شهر خوی) خبر داد و اعلام کرد: عمده نیاز مردم زلزله زده آذربایجان غربی شهرستان خوی در حال حاضر پتو، هیتر برقی و وسایل گرمایشی است.

وی با اشاره به اقدامات خوب بخش امداد و نجات هلال احمر برای ارسال اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، گفت: چادر و وسایل گرمایشی فعلاً در حد نیاز فراهم شده و فراخوانی که اعلام شده بیشتر با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم است.

سلیمی اضافه کرد: البته اگر نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و بخش خصوصی برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود بخواهند کمک ویژه‌ای به آسیب دیدگان زلزله اخیر داشته باشند، آماده دریافت این کمک‌ها هستیم تا با توجه به برودت هوا بتوانیم وسایل گرمایشی بیشتری به منطقه برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا اقلامی مثل لباس گرم و غذای گرم به اندازه کافی در اختیار مردم خوی قرار دارد؟ گفت: فعلاً اولویت با ارسال هیتر، بخاری برقی و وسایل گرمایشی است.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا مراکزی برای دریافت کمک‌های غیر نقدی مردم اعلام خواهد شد؟ گفت: استان‌هایی که از استان آذربایجان غربی دورتر هستند اگر بخواهند کالا اهدا کنند، هم هزینه ارسال آن زیاد می‌شود و هم زمان‌بر است، از سوی دیگر برای سهولت تهیه اقلام از مردم تقاضا داریم که کمک‌های خود را به صورت نقدی اهدا کنند تا به صورت متمرکز و با توجیه اقتصادی بهتر کالاهای مورد نیاز تهیه و به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرد: البته در استان‌های همجوار آذربایجان غربی چادرهای دریافت کمک‌های مردمی مستقر خواهد شد اما همچنان اولویت با دریافت کمک‌های نقدی است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایان اعلام کرد: مردم خیر می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری  #3*112* و یا از طریق شماره کارت 6367957078758336 و یا شماره حساب 4101034741999998 کمک‌های خود را واریز کنند.

چگونه به مردم زلزله زده خوی کمک کنیم؟

انتهای پیام
captcha