فراموشی ایمان و بی‌توجهی به عالم غیب؛ معضل دنیای امروز
کد خبر: 4119220
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
حجت‌الاسلام علی عباسی اظهار کرد؛

فراموشی ایمان و بی‌توجهی به عالم غیب؛ معضل دنیای امروز

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: فراموشی ایمان و بی‌توجهی به عالم غیب بزرگترین معضل دنیای امروز و جامعه بشری است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۱۳ بهمن‌ماه همزمان با ایام ولادت امیرالمؤمنین(ع) در آیین تعمم تعدادی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی، در سخنانی اظهار کرد: در آستانه ولادت مولی الموحدین امام علی(ع) و آغاز چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی هستیم. همان‌گونه که پیام الهی اسلام جهان شمول است، انقلاب اسلامی نیز یک پدیده معنوی و فرهنگی برای همه مردم عالم به شمار می‌آید که تحولی عظیم در ارزش‌های دنیای مادی امروز را رقم زده است. البته طبیعی است که جهان مادی این حرکت را برنتابد و با آن دشمنی کند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از مبارزه آشکار حکومت ظالم پهلوی با مظاهر اسلامی از جمله حوزه علمیه و روحانیت، اظهار کرد: شهید مطهری که در چنین شرایط سختی وارد حوزه علمیه قم شد، در احوالات خود نقل می‌نماید با وجود همه مشکلات، با ورود به حوزه علمیه به چنان جهان‌بینی و شناختی دست پیدا کرده‌ام که به زندگی من معنا داد و بنابراین از تصمیم خود هرگز پشیمان نیستم.

رئیس جامعةالمصطفی، به تبیین برخی از مسئولیت‌های روحانیون پرداخت و تصریح کرد: هر نعمتی که به انسان داده می‌شود، طبیعتاً مسئولیتی نیز به همراه دارد. حال که ما خود را سرباز و خدمتگزار دین قرار داده‌ایم، باید به مسئولیت آن نیز توجه کنیم. اولین مسئولیت و توقع، کسب دانش و علم کافی است که با تلاش و مجاهدت علمی حاصل می‌گردد. انتظار دوم، عامل بودن به علم است. در کنار علم باید به عمل و تقوا توجه داشت. مسئله سوم، خدمتگزاری به مردم از طریق نشر علم و رساندن پیام الهی به جامعه است.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: اگر در این راه که آن را آغاز کرده‌ایم ثابت قدم باشیم، قطعاً خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد. شما امروز رسما این مسئولیت را برعهده می‌گیرید و ان‌شاءالله خدای متعال در این مسیر یاری‌گر شماست و دعای خیر امیرالمؤمنین(ع) نیز همراه شما خواهد بود.

وی در ادامه فضای اخلاقی و معنوی شکل‌ گرفته در کنار جنبه‌های درخشان علمی در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی را شایسته تقدیر دانست و گفت: یاد کردن از نعمت‌های الهی از این جهت ضروری است که به خود یادآوری کنیم تا چه میزان غرق در این نعمت‌ها هستیم. گاهی انسان به خاطر برخی مشکلات، الطاف الهی را به فراموشی می‌سپارد. یکی از نعمت‌های مهمی که همه شما از آن برخوردار هستید و بالاترین نعمت‌هاست، نعمت ایمان است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: ایمان همه زندگی انسان را متحول می‌کند و اگر این نعمت از کسی گرفته شود، دچار خلأ معنوی شده و زندگی برایش بی‌معنا خواهد شد. این نعمت بسیار بزرگی است که خداوند منت آن را بر ما نهاده است.

وی فراموشی ایمان و بی‌توجهی به عالم غیب را بزرگترین معضل دنیای امروز دانست و افزود: غرق شدن در لذایذ دنیوی و مادیات، انسان را به جایی رسانده است که تنها هدفش از تلاش و کوشش، بدست آوردن فرصت برای تلاش و کار بیشتر است؛ اما تنها چیزی که می‌تواند به این تلاش جهت دهد، ایمان است.

حجت‌الاسلام عباسی، نعمت قرار گرفتن در جمع امت پیامبر خاتم(ص) و آشنایی با نعمت ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) را از نعمت‌های بزرگ دیگر الهی خواند و یادآور شد: نعمت ویژه‌ دیگری که خداوند به شما عنایت کرده است، تفقه در دین است که این نعمت الهی تنها به کسی تعلق می‌گیرد که دارای جایگاه ویژه‌ای در باطن عالم باشد.

در پایان این مراسم تعدادی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی از سوی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه معمم شدند.

انتهای پیام
captcha