انتقال پیام قرآن، مهم‌ترین کار ما پس از تلاوت و تدبر است
کد خبر: 4120560
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
امام جمعه اهواز:

انتقال پیام قرآن، مهم‌ترین کار ما پس از تلاوت و تدبر است

نماینده ولی فقیه در خوزستان، برنامه‌های قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از یادگیری تلاوت صحیح، تدبر در قرآن و عمل به آن، وظیفه دیگر ما رساندن پیام آن به دیگران است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن آموزان دختر مراکز آموزش و پرورش کشور که امروز ۱۸ بهمن در دزفول برگزار شد، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و بیان کرد: ماه رجب ماه ولایت است و ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است. بزرگان معرفت، طوری برنامه خود را طراحی می‌کردند که به ضیافت الهی راه پیدا کنند. ماه رجب و ماه شعبان، ماه آمادگی، مراقبت ویژه و تمرین خودسازی است.

موسوی‌فرد افزود: برکت شب‌های قدر و ماه رمضان به واسطه قرآن کریم است. باید برای ماه رمضان، تمرین کنیم. شب قدر، شب اوج گیری مومنین است. باید از هم اینک مهیای اوج گرفتن باشیم. تلاش کنیم از لحظه لحظه این ماه استفاده کنیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه قرآن کریم ظاهر و باطن دارد، ادامه داد: انسان تنها با طهارت باطن می‌تواند به عمق قرآن راه پیدا کند. اهل بیت(ع) چون در کمال طهارت هستند، به باطن قرآن راه دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: تلاوت قرآن و رویدادهایی مربوط به تلاوت قرآن از رویش‌های انقلاب اسلامی است و پیش از انقلاب اسلامی قرآن در مهجوریت کامل بود. در آن دوره چیزی به نام اعتکاف نشنیده بودیم. این مراسم ‌ها از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه اهواز گفت: قرآن کریم در دوره پیش از انقلاب اسلامی جایگاهی نداشت. باید تمام ظرفیت‌ها در زمینه قرآن بسیج شود.‌ ما قاریان برجسته‌ای در کشور داریم و دخترانی که امروز از نقاط مختلف کشور در این مسابقات شرکت کردند، افتخارات ما هستند. تلاوت قرآن زیبا است، فهم قرآن نیز زیبا است و باید اتفاق بیافتد. بعد از یادگیری تلاوت صحیح و فهم و تدبر در قرآن و عمل به آن وظیفه دیگر ما رساندن پیام آن به دیگران است.

موسوی‌فرد در پایان با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: چهل و سه سال به مردم فشار آوردند تا مردم از انقلاب اسلامی برگردند، اما هر روز پرشورتر در صحنه حضور پیدا کردند. این فشارها اگر بر کشورهای دیگر وارد می‌شد، متلاشی می‌شد، اما الحمدلله کشور روز به روز صاحب دستاوردهای متعدد می‌شود.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم از میزبانان این رویداد قرآنی و معاونت پرورشی کشور و استان جهت برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: شما دانش آموزان، تربیت کنندگان نسل قرآنی آینده هستند.

وی اظهار کرد: گمشده امروز همه دنیا قرآن و اهل بیت(ع) است‌‌ و از قِبل جمهوری اسلامی در کل دنیا در حال انتشار است. از برکت وجود امامین انقلاب اسلامی، نور انقلاب در حال درخشش است.

حمیدی‌نژاد گفت: شهدای محور مقاومت از سرزمین‌های مختلف نشان دهنده پذیرش و آمادگی دنیا برای ظهور است.

انتهای پیام
captcha