رمضان؛ فرصتی برای تمرین محوریت قرآن در زندگی
کد خبر: 4129779
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

رمضان؛ فرصتی برای تمرین محوریت قرآن در زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در برابر قرآن، عمل است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تمرین این موضوع باشد که انسان، قرآن را محور برنامه‌های خرد و کلان زندگی خود قرار بدهد.

جامعه قرآنی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان،  شامگاه جمعه، چهارم فروردین‌ماه در دیدار با جامعه قرآنی این استان که در دفتر وی برگزار شد، گفت: حلول ماه ضیافت الهی، ماه مبارک رمضان و تلاقی این ضیافت را با سال نو تبریک می‌گویم. خرسندم که خداوند توفیق داد در خدمت بخش قابل توجهی از جامعه قرآنی و ظرفیت‌های قرآنی خوزستان باشم.

وی اظهار کرد: همین ظرفیتی که برادران در استان دارند خواهران نیز دارا هستند، اما این محدودیت وجود دارد که بانوان ما به حسب شرع نمی‌توانند در محافل آقایان تلاوت کنند، اما می‌توانیم جلسات خاص خواهران برگزار کنیم. خواهرانی که در دفتر ما هستند ان‌شاءالله بتوانند این جلسات را هدایت بکنند.

موسوی‌فرد بیان کرد: ماه رمضان، ماه قرآن است؛ ماهی که روایات ما، انسان را تشویق می‌کند از مدت‌ها قبل خود را برای این ماه مهیا کند تا از ظرفیت‌های برجسته این ماه بهره‌مند شود. این ماه بی‌بدیل است. خداوند متعال در این ماه کارهای غیر ارادی مثل خواب و نفس کشیدن ما را عبادت به حساب می‌آورد، چه برسد به اعمال ارادی مثل تلاوت قرآن و سایر عبادت‌ها که خداوند ثواب و پاداش ویژه‌ای می‌بخشد. باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های این ماه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در برابر قرآن، عمل است، گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرمودند: بخشی از معارف قرآنی آن است که انسان عالم و جاهل آن را می‌دانند. قسم دوم معارفی هستند که جز افرادی که شرح صدر دارند، آن‌ها را در نمی‌یابند. مطابق روایت، بهره‌مندی از قرآن کریم سه شرط اساسی دارد؛ شرط اول بی‌قراری در دنیا، شرط دوم میل به عالم آخرت و شرط آخر، آمادگی برای مرگ پیش‌ از فرارسیدن زمان آن است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: قسم دیگر معارف قرآن کریم، قسمی است که جز خدا و راسخان در علم آن را در نمی‌يابند و مقصود از راسخان در علم، وجود مبارک حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) است. ان‌شاءالله خداوند به ما توفیق بدهد در ماه بهار قرآن، معارف آن را به مرحله عمل برسانیم. هر گاه انسان توانست آیات قرآن را به مرحله عمل برساند، موفق می‌شود. به همین خاطر باید تمرین کنیم. ماه مبارک رمضان، ماه تمرین این موضوع باشد که انسان، قرآن را محور برنامه‌های خرد و کلان زندگی خود قرار بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان نیز در این دیدار گفت: طبق وعده‌ای که نماینده ولی فقیه در استان دادند، هر ساله دوم ماه مبارک رمضان چشم انتظار این دیدار قرآنی خواهیم بود. در این نشست گروه‌های مختلف که با قرآن کریم مأنوس هستند؛ قاریان، مرتلان، حافظان، مربیان و کارشناسان تفسیر حضور پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان

وی گفت: خدا را شاکریم که جامعه قرآنی در خدمت اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند. در طول سال گذشته چندین بار در برنامه‌های مشابهی توفیق داشتیم در خدمت جامعه قرآنی و نماینده ولی فقیه در استان باشيم.

بلادیان با تأکید بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در استان اظهار کرد: جامعه قرآنی باید با برنامه‌های منسجم و هدفمند در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در راستای مفاهیم قرآنی حضور داشته باشند.

وی ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه به جهت اهتمام به برنامه‌های قرآنی، با اشاره به مکان برگزاری این نشست، گفت: دلیل اصلی ایجاد این سالن،‌ برنامه‌های قرآنی است و همین جا از کسانی که برنامه‌های قرآنی کلان دارند، دعوت می‌کنم. این مکان می‌تواند محلی برای اجرای برنامه‌ها، دوره‌ها و فعالیت‌های قرآنی باشد.

رونمایی از پرچم متبرک جلسات خانگی

یادآور می‌شود، در حاشیه این نشست، پرچم متبرک جلسات خانگی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha