جایگاه خاص فرهنگ رضوی در بین ادیان و مذاهب
کد خبر: 4142752
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

جایگاه خاص فرهنگ رضوی در بین ادیان و مذاهب

آیت‌الله حیدری با اشاره به جایگاه فرهنگ رضوی بین مردم، بیان کرد: همه مذاهب و ادیان الهی جایگاه ویژه و خاصی برای حضرت امام رضا(ع) قائل هستند و فرهنگ رضوی بین این اقوام و مذاهب نفوذ و رشد یافته است که نشان از جایگاه والای اهل بین عصمت و طهارت دارد.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین گرامیداشت آغاز دهه کرامت در حوزه ستادی آموزش و پرورش خوزستان که امروز اول خردادماه برگزار شد، با اشاره به جایگاه فرهنگ رضوی بین مردم، بیان کرد: همه مذاهب و ادیان الهی جایگاه ویژه و خاصی برای حضرت امام رضا(ع) قائل هستند و فرهنگ رضوی بین این اقوام و مذاهب نفوذ و رشد یافته است که نشان از جایگاه والای اهل بین عصمت و طهارت دارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت جایگاه ویژه‌ای بین سخنان امامان معصوم داشته است و در جای جای سخنان حضرت امام صادق(ع) و حضرت امام رضا(ع) بر اهمیت و جایگاه این بانوی بزرگوار تاکید شده است.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) محور تحقق فرهنگ دینی است، گفت: انسان در طول حیات خود متصف به دو نوع هویت است که شامل هویت وطنی و هویت دینی و فرهنگی است. نماد هویت وطنی مربوط به حوزه جغرافیایی زندگی فرد است و از سوی دیگر، قم طبق حدیث امام صادق(ع) به عنوان حرم اهل بیت(ع) نماد هویت فرهنگ دینی پیروان اهل بیت(ع) بوده و حضرت معصومه(س) محور این نماد هستند.

انتهای پیام
captcha