مرکز نیکوکاری قرآن در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4142934
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

مرکز نیکوکاری قرآن در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان از آغاز فرآیند صدور مجوز اولین مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی در خوزستان به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از روز گذشته، ۱ خرداد خبر داد.

مریم موسوی زادهسیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: فرآیند صدور مجوز اولین مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی در استان خوزستان به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان روز گذشته، ۱ خرداد آغاز شد.

وی گفت: مجوز راه‌اندازی این مرکز در تهران صادر شد. روز گذشته یکم خرداد جلسه اعلام صدور مجوز این مرکز در تهران به صورت مجازی با حضور مدیران عامل اتحادیه استان‌ها برگزار شد. همچنین در این نشست شروع فرآیند صدور مجوزهای استانی و در دهه کرامت اعلام شد.

موسوی‌زاده درباره ضرورت راه اندازی این مرکز نیکوکاری قرآنی گفت: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف در سطح کشور وجود دارد که هدف آنها گاهی حمایت از بیماران یک بیماری خاص، اشتغال یا مسائل دیگر است‌. این مراکز راه را برای کمک‌رسانی مردم تسهیل کرده‌اند. ما پیش از این مرکز نیکوکاری در حوزه قرآن نداشتیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز، واقفان و نیکوکاران قرآنی می‌توانند از طریق کدها و شماره حسابی که بعدا اعلام می‌شود از فعالیت‌های قرآنی مورد نظر خود حمایت مالی کنند. با توجه به صدور مجوز قانونی این مرکز، مردم به راحتی می‌توانند به فعالیت‌های قرآنی کمک کنند.

موسوی‌زاده گفت: ممکن است فردی مکانی برای اجرای برنامه قرانی داشته باشد، یا شخصی مایل باشد هزینه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی پرداخت کند که از طریق این مرکز این کمک‌ها ساماندهی خواهد شد‌. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل کمیته امداد منعقد می‌شود که هدف آنها آموزش مددجویان مستعد و نیازمند است.

وی درباره راه‌اندازی مراکز تخصصی نیکوکاری در شهرستان‌ها، اظهار کرد: سازوکار راه‌اندازی شعب شهرستانی این مراکز و همچنین کدها و شماره حساب و دیگر جزئیات مورد نیاز همزمان با افتتاح این مرکز در سالروز ولادت امام رضا(ع) اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha