مدرسه قرآنی صدرا در اهواز راه‌اندازی شد
کد خبر: 4143701
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

مدرسه قرآنی صدرا در اهواز راه‌اندازی شد

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان از راه‌اندازی مدرسه قرآنی «بینات صدرا» در اهواز خبر داد و گفت: این مدرسه با موافقت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام حردانیانحجت‌الاسلام سعید حردانیان، مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از راه‌اندازی مدرسه قرآنی صدرا در اهواز خبر داد و گفت: مؤسسه قرآن و عترت بینات یکی از مؤسسات توانمند ما در اهواز است که با هدف آموزش حفظ تخصصی قرآن در سال 99 با پیشتیبانی حجت‌الاسلام فدیعمی، مسئول سابق دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در مکان دارالقرآن تأسیس شد. هیئت امنای این مؤسسه آقایان حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدی، محمدجواد محمدی‌مجد و حجت‌الاسلام لفته‌پور از حفاظ کل ما هستند که چند سال کلاس‌های حفظ تخصصی را در دارالقرآن برگزار کردند.

وی با اشاره به تجربیات کادر این مؤسسه در برگزاری دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن گفت: با توجه به این تجربه، مؤسسه بینات، برگزاری دوره‌های شبانه‌روزی حفظ را در اهواز پیگیری کرد. در این راستا کادری شکل گرفت که اکثرا حافظ کل و قاری هستند و به‌صورت هفتگی جلساتی را منظم برگزار می‌کنند.

حردانیان ادامه داد: این مؤسسه دو، سه سال دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن برگزار کرد و ما سعی کردیم از آنها پشتیبانی کنیم. سال گذشته این مؤسسه توانست یک دوره شبانه‌روزی بسیار عالی در اهواز برگزار کند. حدود 50 دانش‌آموز در این دوره که به مدت سه ماه برگزار شد، حافظ دو جزء و سه جزء شدند. این دوره با برنامه‌‎های عقیدتی، معارفی، بصیرتی، سیاسی، اجتماعی و آموزش تفسیر و احکام نیز همراه بود که با یک اردوی مشهد به پایان رسید.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برای اینکه فعالیت مؤسسه در تربیت حافظان قرآن به نتیجه برسد، جلسات و مباحثات زیادی با کادر مؤسسه درباره بومی‌سازی طرح شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن داشتیم. پیشنهاد کردیم که مدت برگزاری دوره به مدت دو یا سه سال طراحی شود و در ضمن آن، شرکت‌کنندگان، همراه با حفظ، موضوعات دیگر معارفی را نیز فرابگیرند که نتیجه آن تربیت یک حافظ مؤمن تراز انقلاب اسلامی شود. در نتیجه به این طرح رسیدند که یک مدرسه قرآنی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول راه‌اندازی کنند که در آن دانش‌آموزان در کنار تحصیل، حافظ کل شوند.

وی گفت: کادر مؤسسه بینات از تابستان سال گذشته جلساتی را به‌طور منظم برای برنامه‌ریزی شکل ایجاد این مدرسه و طراحی آن از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شروع کردند و کار را مجدانه پیگیری کردند. این طرح با موافقت و استقبال حجت‌الاسلام اخوان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام رشیدی، مسئول مدارس صدرای استان همراه شد و به این نتیجه رسیدیم که یکی از مدارس صدرای استان با نظارت دارالقرآن تبدیل به یک مدرسه قرآنی شود. مقدمات این کار فراهم شده و اخذ مجوزهای لازم در مراحل نهایی است.

حردانیان با بیان اینکه ثبت‌نام مدرسه قرآنی بینات صدرا شروع شده و برنامه‌ریزی آموزشی آن با رویکرد قرآنی در حال انجام است، گفت: الحمدلله تاکنون استقبال بسیار خوبی از این مدرسه شده است. به برخی از گروه‌ها در شهرستان‌ها نیز اعلام کردیم که اگر مؤسسه‌ای توانایی اجرای این کار را داشته باشد این آمادگی را داریم که مدارس صدرا را در اختیار این کار بگذاریم. این کار با هدف ارتقای سطح قرآنی دانش‌آموزان و ترویج قرآن در بین نوجوانان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha