برگزاری اولین نشست شورای راهبردی کنگره علامه بهابادی در یزد
کد خبر: 4143925
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

برگزاری اولین نشست شورای راهبردی کنگره علامه بهابادی در یزد

اولین نشست شورای راهبردی کنگره بین‌المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی با هدف تشکیل شواری عالی سیاست‌گذاری و بررسی مصوبات پیشنهادی دبیرخانه کنگره و تصویب مفاد موضوعات مصوبه برگزار شد.

برگزاری اولین نشست شورای راهبردی کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در اولین جلسه شورای راهبردی کنگره بین‌المللی علامه ملاعبدالله بهابادی، به اهمیت امور علمی کنگره و ضرورت تشکیل کمیته‌های علمی برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه پرداخت و گفت: باید هرچه سریعتر نسبت به تشکیل کمیته علمی با حضور دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اقدام کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید مدیریت علمی متمرکز با در نظر گرفتن اولویت‌ها و ملاحظات مورد نظر برای برگزاری همایش علمی در دانشگاه یزد تشکیل شود تا  امر اداره این کمیته را به عهده بگیرند. داشتن یک کمیته علمی قوی مهمترین و اصلی‌ترین تکیه‌گاه هر کنگره است که پس از آن کمیته اجرایی می‌تواند اهداف مورد نظر کنگره را به سر منزل مقصود برساند.

امام جمعه یزد با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پشتیبانی و تأمین اقلام مورد نیاز و کاغذ جهت چاپ آثار علامه را از ضروریات و مقدماتی دانست که نیاز به مکاتبه و پیگیری دارد و این وظیفه بر عهده اداره ارشاد استان یزد است. 

حسن عبدی‌پور، دبیر علمی کنگره بین‌المللی علامه بهابادی نیز در این نشست ضمن تشریح مأموریت‌های دبیرخانه در دو حوزه احیای آثار علامه و تبیین اندیشه فکری علامه از طریق برگزاری همایش علمی و ثبت همایش در مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) به تبیین مصوبات پیشنهادی پرداخت و خواستار تشکیل شورای سیاست‌گذاری، تصویب برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه و سایر کمیته‌های علمی و اجرایی برای عملیاتی شدن روند کنگره شد.

عبدی‌پور مشارکت همه جانبه سازمان‌ها و ارگان‌های استان یزد را در تسریع حرکت این کنگره خواستار شد و  ضمن تشکر از تشکیل جلسه شورای راهبردی، این کنگره را متعلق به همه اعم از قشر تحصیل کرده دانشگاهی و حوزوی و نیز اقشار مختلف مردم دانست و تأثیرپذیری از اندیشه‌های فکری و تعقلی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی را امری اجتناب‌ناپذیر بیان کرد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست، تصویب و به اجرا در آوردن پیشنهادات دبیرخانه کنگره را از اولویت‌های شروع به‌کار کنگره بر شمرد و آمادگی استانداری را برای هر گونه هماهنگی و مساعدت ارگان‌ها و سازمان‌ها در این زمینه با دبیرخانه کنگره اعلام کرد.

یادآور می‌شود در این نشست در زمینه مصوبه پیشنهادی موضوعاتی مانند تأمین بودجه برای احیای آثار علامه، برگزای همایش بین‌المللی در یکی از دانشگاه‌های یزد، تشکیل کمیته‌های علمی و اجرایی، برگزاری پیش نشست‌های تخصصی، زمان و نحوه برگزاری کنگره در استان یزد، قم و نجف اشرف بحث و گفت‌وگو به عمل آمد و هر یک از مدیران در خصوص همگرایی بیشتر با دبیرخانه کنگره و انجام وظایف محوله به تبادل نظر و ارائه پیشنهاداتی پرداختند و هر کدام پیرامون تخصص سازمانی و ارائه خدمات مورد نیاز به کنگره با تشکیل کمیته‌های تخصصی گفت‌وگو کردند.

تصویب برنامه‌های کنگره و بودجه پیشنهادی آن، احیای آثار خطی علامه، برگزاری همایش بین‌المللی ایران در دانشگاه یزد، برگزاری جلسات فصلی شورای راهبردی، حمایت از برنامه‌های بین‌المللی و تأسیس بنیاد علامه بهابادی، ثبت کتاب حاشیه علامه در یونسکو، تعریف جایزه علمی منطق، نامگذاری یزد – بهاباد به نام راه منطق، نامگذاری یکی از خیابان‌های یزد به نام ملاعبدالله یزدی و برگزاری کنگره نجف در سال جاری و کنگره ایران در سال1403 از دیگر مصوبات شورای راهبردی  کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی بود.

همچنین مقرر شد دبیرخانه کنگره جلسات تخصصی مشترک با کمیته‌های کنگره جهت  تدوین برنامه‌ها برگزار کند.

انتهای پیام
captcha