روح فرهنگ، حاکمیت گفتمان قرآن است
کد خبر: 1439348
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

روح فرهنگ، حاکمیت گفتمان قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده ارتش یگان‌های منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ را هویت و روح یک ملت دانست و گفت: روح فرهنگ نیز حاکمیت گفتمان قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امیرسرتیپ حسین محمدی، فرمانده ارتش یگان‌های منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 مرداد در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان نزاجا جنوب شرق که در شیراز برگزار شد، فرهنگ را هویت و روح یک ملت دانست و گفت: تمام جهت‌گیری‌های ما در ابعاد سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی نیز از فرهنگ نشئت می‌گیرد.
وی افزود: رویکردها و جهت‌گیری‌های فرهنگی در کشورهای مختلف با توجه به مبانی دینی و اعتقادی تفاوت دارد زیرا اگر فرهنگ خلاصه‌ای از آداب، سنن، رفتارها و پیشینه تاریخی، هنجارهای اجتماعی، باورها، ارزش‌ها و ایدئولوژی در هر کشوری است، ارکان اصلی آن نیز باورها، ارزش‌ها و ایدئولوژی را تشکیل می‌دهد.
محمدی ابراز کرد: به این دلایل است که مشاهده می‌کنیم استکبار جهانی و کشورهایی که با مبانی اسلامی عناد دارند، تمام تلاشهای آنها بر این مبناست که ارزشها و اعتقادات دینی یک جامعه را از او بگیرند زیرا در صورت چنین کاری نیازی به لشکرکشی، جنگ و خونریزی و هزینه کردن در ابعاد مختلف نیست و می‌توانند جهت‌گیری و طرز تلقی آن کشور را به هر سمت و سویی که می‌خواهند، ببرند.
فرمانده ارتش یگان‌های منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روح فرهنگ همان حاکمیت گفتمان قرآنی است، گفت: مسلماً اگر در یک کشوری گفتمان قرآنی حاکمیت پیدا کند در آن کشور همیشه نشاط، امید، پویایی، روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم وجود دارد و به همین خاطر است که دشمنان ما سعی می‌کنند که ما از گفتمان قرآنی دور شویم.
وی ادامه داد: در این برهه از زمان که متأسفانه ظلم و جور اطراف ما را گرفته است و ما صحنه‌های مختلفی را در غزه، سوریه و کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم که دشمنان چه نقشه‌ها و توطئه‌هایی را طراحی کرده و می‌کنند اما اگر گفتمان قرآنی، وحدت اسلامی، فهم، تدبر و بصیرت دینی باشد دشمنان هیچگاه نمی‌توانند چنین بلاهایی را بر سر کشورهای اسلامی بیاورند.
محمدی تأکید کرد: در این برهه از زمان برای مبارزه با ظلم و استکبار و جنگ نرم دشمنان بهترین راهکار و علاج همان تمسک به آیات نورانی قرآن و پیروی از ائمه معصوم(ع) و حاکمیت گفتمان قرآنی در جامعه است.
فرمانده ارتش یگان‌های منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود به اثرات فردی و اجتماعی گفتمان قرآنی و مجالس انس با قرآن اشاره کرد و گفت: در بعد فردی اگر اثرات انس با قران را ملاحظه کنیم می‌بینیم که این مسئله به انسان آرامش و روحیه امید و شادابی می‌بخشد و این قدرت را به انسان می‌دهد که بر  بحران‌های روحی غلبه کند و در برابر مشکلات ایستادگی داشته باشد.
وی عنوان کرد: در بعد اجتماعی و کلان نیز انس با قرآن باعث انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه شجاعت و ظلم‌ستیزی میان کشورهای اسلامی می‌شود.

captcha