واکنش «عمار الحکیم» به بمباران مجلس عزا در صنعا
کد خبر: 3537046
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

واکنش «عمار الحکیم» به بمباران مجلس عزا در صنعا

گروه بین‌الملل: عمار الحکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در هشتمین شب مجلس عزای حسینی در بغداد تصریح کرد: حادثه دلخراش بمباران مجلس عزا در صنعا، جنگ یمن را از سیاق نظامی خارج و آن را به عرصه‌ای برای کینه‌توزی و کشتار شهروندان بی‌گناه تبدیل کرده است.

حادثه صنعا، مبارز را به قاتلی پر از کینه‌توزی و نفرت تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، عمار الحکیم با اظهار تأسف شدید از حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به مجلس عزاداری در شهر «صنعا» پایتخت یمن، تصریح کرد: این حادثه نشان داد که جنگ در یمن از چارچوب نظامی خارج و به عرصه‌ای برای قتل و کشتار، دشمنی و کینه‌توزی و خونریزی تبدیل شده است.
وی افزود: حادثه صنعا، پیکارجوی سعودی را به قاتلی آکنده از دشمنی، کینه‌توزی، شرارت و به دور از ارزش‌های انسانی تبدیل کرده است.
سید‌عمار الحکیم تصریح کرد: محافظت از خون مسلمانان و تعامل میان ملت‌ها، امانتی بر گردن همگان است و هرکس خیانت در امانت بکند، محاسبه خواهد شد.
یادآور می‌شود، در حمله جنگده‌های سعودی به سالن محل برگزاری مراسم عزاداری پدر وزیر کشور یمن که عصر روز شنبه‌ به وقوع پیوست،  صدها شهروند بی‌گناه یمنی شهید و زخمی شدند.
بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، دیروز، 18 مهرماه، خواستار اجرای تحقیقات فوری و مستقل درباره حمله جنگنده‌های سعودی به مراسم عزاداری در صنعا شد.

captcha