درخواست یونیسف برای افزایش بودجه کمک به کودکان جنگ‌زده و پناهجو
کد خبر: 3939833
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

درخواست یونیسف برای افزایش بودجه کمک به کودکان جنگ‌زده و پناهجو

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درخواست کرد که کمک مالی 2.5 میلیارد دلاری برای تأمین نیازهای 39 میلیون کودک در خاورمیانه به ویژه در مناطق جنگ‌زده یمن و سوریه و نیز شمال آفریقا به این صندوق اختصاص داده شود.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یورونیوز، یونیسف روز دوشنبه، 17 آذر در بیانیه‌ای با اعلام اینکه این سازمان بین‌المللی خواستار کمک مالی فوری به ارزش 2.5 میلیارد دلار شده است، افزود: این مبلغ برای تأمین نیازهای 39 میلیون کودک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طی سال 2021 میلادی هزینه خواهد شد.
 
یونیسف اشاره کرد که مبلغ درخواستی شامل 500 میلیون دلار اضافه برای ادامه رسیدگی به بیماران کرونایی این مناطق که شمار آنها رو به افزایش است، خواهد بود.
 
بر اساس این بیانیه، سهم بزرگی از مبلغ درخواستی نیز برای بحران انسانی یمن که در حال حاضر شدیدترین بحران انسانی در کل جهان محسوب می‌شود و در اثر جنگ ناجوانمردانه ائتلاف سعودی علیه این کشور از سال 2014 میلادی تا کنون به وجود آمده است، صرف خواهد شد. پس از یمن نیز بخشی از این مبلغ صرف مردم سوریه، سودان و ده‌ها هزار پناهنده اتیوپیایی خواهد شد.
 
این سازمان اعلام کرد: ‌4.8 میلیون کودک سوریایی نیازمند کمک هستند، این درحالی است که 2.5 میلیون کودک پناهنده سوری نیز در کشورهای مجاور به این کمک‌ها نیاز دارند. در یمن نیز 12 میلیون کودک و در سودان هم 5.3 میلیون کودک با چالش‌های مختلف روبه‌رو هستند و به کمک نیاز دارند.
 
شایان ذکر است که بخش اعظم این اموال درخواستی، برای آموزش کودکان، فراهم کردن آب آشامیدنی، رسیدگی به مسائل بهداشتی و پزشکی، تغدیه و حمایت روحی و اجتماعی صرف خواهد شد.
انتهای پیام
captcha